El proper divendres 20 de setembre es celebrarà al Casal Pere Quart la cinquena edició del Fòrum de Democràcia Local, un acte de reflexió i debat impulsat anualment per l’Ajuntament i la Federació d’Associacions Veïnals. Enguany les ponències giraran en torn a l’espai públic i la seva afectació a la vida del veïnat.
La jornada arrencarà a les 9:30 amb la ponència Espai públic i mobilitat: adaptació al creixement de les dinàmiques urbanístiques i territorials, a càrrec d’Angel Cebollada, director del departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona i especialista en temes de mobilitat i economia sostenible.
“Aquells dies estarem immersos en la setmana de la mobilitat. Al final l’espai públic és el fil conductor que unifica la ciutat i que condiciona el dia a dia”, ha explicat la tinenta d’alcaldessa Mar Molina.
A continuació, un cop acabada la intervenció de Cebollada, hi haurà una segona xerrada que tractarà la recuperació de l’espai públic com a eina de redistribució social i cohesió comunitària, amb el geògraf Màrius Navazo. Finalment, es presentaran les conclusions del taller Disseny, creació i apropiació de l’espai públic. Es tracta d’una activitat que plantejarà possibles millores per a la plaça Picasso a través d’un procés participatiu que tindrà lloc dilluns 16 de setembre al Casal Cívic Rogelio Soto.
Foto de portada: Mar Molina, Sònia Sada, Manuel Navas i Jordi Torguet, a la presentació del programa.