ISabadell.cat
Detingut per robatori amb violència un home amb 22 antecedents

Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest dimecres un home de 26 anys a Sabadell per un presumpte delicte de robatori amb violència i intimidació. Va robar-li una cadena i el moneder a una dona gran pel carrer. El detingut té 22 antecedents policials per fets similars. Ha passat a disposició del jutjat de guàrdia.

Segons expliquen fonts policials, el jove va arrencar la cadena d’or que portava una dona d’edat avançada al coll. A més li va robar el moneder, on la dona portava 100 euros. Els agents del Grup de Delinqüència Urbana van iniciar una investigació i van identificar l’autor dels fets, un home de 26 anys. Aquest dijous l’han localitzat i l’han detingut. L’home passarà a disposició judicial. Té 22 antecedents per robatori amb força o violència.

Vells coneguts

Sovint els autors dels furts i robatoris són vells coneguts de la policia, especialment dels agents especialitzats en delinqüència urbana, també coneguts com a fures perquè patrullen de paisà. Però sovint els detinguts entren per una porta del jutjat i surten per l’altra -això sí, amb llibertat amb càrrecs a l’espera de judici- a causa del baix import dels productes que roben.

Multireincidents

La multireincidència no és inhabitual a Sabadell. La passada primavera es va detenir un individu a la Concòrdia prop de 20 antecedents policials. Segons apunten fonts policials, el més habitual és que els delinqüents es moguin entre municipis. Així la setmana passada van detenir a L’Hospitalet de Llobregat un grup de tres persones que havien estafat i robat una dona octagenària a Sabadell uns dies abans.

La inseguretat: 2ª preocupació ciutadana

Les denúncies per robatori amb força van pujar un 17,7 per cent l’any 2024 i els furts es van incrementar un 13,7 per cent a Sabadell. La inseguretat és la segona preocupació ciutadana dels sabadellencs, a tenor de les 400 enquestes telefòniques en les que es basa el Dibaròmetre bianual publicat l’estiu de 2024.

Foto portada: retenció d’un ciutadà a l’estació Sabadell Nord, durant un dispositiu contra la multireincidència. Autor: D.Jiménez.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa