iSabadell.cat
Operació Plebeyo acaba amb 4 detinguts a Sabadell

L’operació contra el tràfic de persones del passat 29 de setembre es va saldar amb quatre detencions i la desarticulació d’una organització criminal amb epicentre a Sabadell que facilita l’entrada de ciutadans dominicans a Europa, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat. Tenien muntat un sistema per esquivar el requisit de visat per entrar a l’espai Schengen.

L’operatiu es va dur a terme fa dues setmanes almenys a dos emplaçaments de la ciutat, a La Creu Alta i el carrer Dos de maig, a Les Termes. Es van detenir quatre persones. Entre elles, el líder de l’entramat. La xarxa utilitzava passaports colombians falsos o expedits de forma fraudulenta per esquivar el requisit de visat exigit als dominicans que volen entrar a l’espai de lliure circulació a Europa.

Entrar a Europa sense visat

Segons la informació policial, l’any 2025 es van detectar ciutadans de nacionalitat dominicana que intentaven entrar a Europa amb passaports colombians obtinguts de forma fraudulenta. La investigació es va fer amb la col·laboració d’AMERIPOL, la Comunitat de Policies d’Amèrica. Els migrants viatjaven des de la República Dominicana fins Colòmbia. Compareixien al Registre Civil amb dos testimonis i asseguraven haver nascut a Colòmbia per rebre una cèdula d’identitat colombiana i un passaport. Amb el passaport viatjaven a Europa en qualitat de turista sense presentar visat. En altres casos, els migrants viatjaven a Perú. Eren allotjats i rebien documents per viatjar, de nou eludint el requisit de visat que s’exigeix als dominicans.

Els membres de l’organització afincats a Espanya coordinaven els viatges, proporcionaven la documentació fraudulenta i facilita instruccions per superar els controls fronteres fins que entraven de forma irregular al territori europeu. En la major part dels casos arribaven per avió i entraven per França.

Cocaïna i diners

Segons informa el cos policial, en els registres duts a terme a Sabadell es van intervenir 3,7 quilos de cocaïna i 8.700 euros en efectius.

Comparteix

Icona de pantalla completa