El sector Baricentro tindrà (per fi) connexió segura a peu i en bicicleta

El sector Baricentro estarà connectat amb el nucli urbà de Barberà del Vallès, per fi, a través d’una plataforma per a vianants i ciclistes. Es tracta d’una reclamació històrica per part del veïnat, que fins ara només podia accedir al pol comercial caminant pel voral de la carretera nacional 150, passant perillosament pel costat dels cotxes.

Segons ha anunciat l’ajuntament del municipi vallesà, després d’enllestir els tràmits burocràtics, la pròxima setmana començaran les obres, a càrrec de l’empresa Arnó Infraestructures, S.L.U. L’import d’adjudicació és de 4,2 milions d’euros. Els treballs han de durar aproximadament un any, segons les previsions inicials avançades per El Periódico.

Com serà la passarel·la?

La connexió es realitzarà mitjançant un pont, sobre l’anomenat nus Vallès, en paral·lel al de la carretera N-150. Segons detalla el consistori, el nou passatge tindrà una longitud de 570 metres i una amplada lliure de pas de 3 metres en tota la seva longitud. La nova infraestructura contempla una plataforma compartida per a vianants i bicicletes, amb baranes a tots dos costats i il·luminació LED.

Cartell que anuncia les obres. Autor: cedida.

El pont comptarà amb dos accessos molt propers entre si a l’extrem del costat del sector Baricentro: un accés directe mitjançant una escala i un altre amb una rampa de 66 metres per garantir l’accessibilitat i el pas de les bicicletes. A l’altre extrem, tocant el nucli urbà, el nou recorregut començarà a la cruïlla entre el carrer d’Arquímedes i la rotonda de la N-150, i es desenvoluparà al llarg del vial d’accés a l’edifici d’Ondinauto.

43 anys després

La construcció d’aquesta infraestructura s’ha fet esperar. Arribarà 43 anys després de la inauguració de la superfície, situada al terme municipal de Barberà del Vallès i ben connectada pel transport rodat gràcies a la seva localització estratègica entre l’AP-7, la C-58 i la carretera N-150. Amb els anys, les administracions han intentat millorar la seva accessibilitat, però els projectes no han acabat de quallar. L’estació fantasma de Rodalies, que mai va arribar a entrar en funcionament, és un dels exemples més clars.

A més dels centenars de treballadors que mou la superfície comercial diàriament, el pont ha de convertir-se en una alternativa de mobilitat per als treballadors que es desplacen habitualment a les diferents empreses situades al pol empresarial. També pels estudiants del Centre d’Estudis Superiors Claudio Galeano, que va aterrar a l’Edificio de Cristal l’any 2022 i acull una desena de cicles formatius de grau mitjà i superiors de la branca de ciències de la salut.

Foto de portada: render del projecte presentat per l’Ajuntament fa uns mesos. Font: cedida.

Comments are closed.