Eloi Cortés, regidor d'Habitatge i Acció Social. Autora: Gemma Vives.

En marxa el nou telèfon municipal per atendre necessitats socials

L’Ajuntament activarà un número de telèfon per contactar amb els serveis socials municipals, que cobreixen totes les qüestions relacionades amb la cartera d’Acció Social i Habitatge. La centraleta s’activarà el 13 de desembre i la previsió del regidor d’aquest departament, Eloi Cortés, és que hi hagi una millora en l’atenció i acollida dels nous casos així com un seguiment més especialitzat dels ciutadans que ja s’hi han posat en contacte. L’horari d’atenció ciutadana serà de dilluns a divendres de 8:30 a 15:00 hores; dilluns i dijous també hi haurà torn de tarda, de 16 a 18:30 hores. La resta de franges horàries les cobrirà el SUES (93 726 47 00) i la Policia Municipal (900 112 092).

El nou telèfon municipal pretén agilitzar l’activitat dels serveis socials municipals. Fins ara, per resoldre qualsevol dubte o problema relacionat amb l’habitatge, ajudes, família, infància o altres urgències, hi havia el del Serveis d’Urgències i Emergències Socials (SUES) i el de la Policia Municipal. A partir del 13 de desembre, també hi haurà una centraleta (93 745 33 30) per proporcionar de manera immediata la informació que sol·licita el ciutadà si qui despenja el telèfon la té a mà o per concretar una entrevista amb el professional adient en cada cas.

El regidor d’Acció Social i Habitatge, Eloi Cortés, concreta que hi haurà quatre persones dedicades a aquest servei, de 8:30 a 15:00 hores de dilluns a divendres i també de 16 a 18:30 hores dilluns i dijous. Fora d’aquest horari hi haurà disponible el número de la Policia Municipal i el del SUES. Cortés explica un dels motius pel qual han decidit implantar aquest nou dispositiu és pel fort impacte que ha tingut, i encara té, la pandèmia en les necessitats de la ciutadania.

150 trucades diàries als serveis socials

Cortés apunta que, de mitjana, els serveis socials municipals reben 150 trucades cada dia de ciutadans que demanen informació i exposen problemàtiques de temes molt variats: habitatge, alimentació i prestacions en són alguns exemples. Aquest nou dispositiu, amb capacitat per donar resposta fins a 5.500 trucades mensuals (270 trucades al dia), permetrà ampliar el volum d’atencions i registrar les trucades perdudes per recuperar-les; tot plegat, amb l’objectiu d’intentar no deixar cap sabadellenc desatès.

Foto portada: Eloi Cortés, regidor d’Habitatge i Acció Social. Autora: Gemma Vives.

Els comentaris estan tancats