La regidora Marta Morell, ara no adscrita a cap partit amb representació, ha unit els seus vots a les formacions independentistes per aprovar una declaració política al ple contra el Catalangate. Segons el text, presentat per ERC, Junts per Sabadell i la Crida, es condemna la “vulneració de drets fonaments” que han patit dirigents, periodistes i activistes socials i polítics destapada per la revista The New Yorker a partir de l’entitat Citizen Lab. Ha estat la moció més política del ple d’aquest mes de maig. S’ha aprovat amb 14 vots a favor i 13 en contra, del PSC i de Ciutadans.
Els plantejaments dels grups municipals ha estat, com de costum, contradictoris. Els independentistes (i la no adscrita Morell) han donat per fet totes les informacions publicades i emeses fins ara, considerant l’anomenat Catalangate com un escàndol amb pocs precedents (des de les escoltes del CESID [el que ara seria el CNI] dels anys 80).
Per la seva banda, el socialista Eloi Cortés ha demanat que “s’investigui a fons” el que ha succeït però ha rebutjat la moció perquè té un “clar biaix partidista”, tot veient un cert “teatre”. Cortés ha recomanat als perjudicats que posin el cas a disposició dels tribunals i ha recordat que s’abordarà a la Comissió de Secrets Oficials del Congrés. El portaveu republicà, Gabriel Fernàndez, ha revelat que el PSC havia presentat una contraproposta a tres hores del ple per assumir la moció. Una proposta que no tocava cap acord substancial i que el PSC estava disposat a assumir. Però si era així, no ha explicat perquè no s’ha arribat a un acord. Posteriorment Cortés ha mantingut que els partits proposants (ERC i Junts) s’havien negat a incloure un comentari a la part expositiva en relació a un cas d’espionatge a no independentistes dins dels Mossos l’any 2017 al que també s’ha referit el portaveu de Ciutadans, Adrián Hernández. Aquell cas no es va investigar a Catalunya, ha recordat. El regidor del partit taronja ha assegutat que del Catalangate “fins ara i a l’espera de tenir-ne tota la informació només tenim propaganda per enganxar el xiclet independentista” i ha sostingut que amb Pegasus s’ha espiat a Macron, Merkel o periodistes europeus i ningú no ha fet un circ”.
La regidora de la Crida Anna Lara ha assegurat que el cas “ens afecta com a activistes, advocades, militants de partits i temporalment com a càrrecs electes”. Finalment la moció, que insta el govern central a investigar a fons l’assumpte, ha sortit endavant per 14 vots positius i 13 de contraris.
Segueix iSabadell a Telegram!
Segueix iSabadell a Telegram i rebràs les notícies més rellevants directament al teu dispositiu. Fes-ho AQUÍ.
Foto portada: senadors amb pancarta relativa al ‘Catalangate’ durant una intervenció del president del govern central, Pedro Sánchez.