-
La pluja i el mal temps desllueixen la primera jornada floral a Fira Sabadell i fan suspendre l’itinerari a peu.
-
Tot i així, centenars de persones s’apropen al recinte i participen en els tallers.
La Jornada de la Flor i la Planta era una de les novetats d’aquest any a Fira Sabadell i a la mateixa vegada la cirereta del pastís del programa ‘Sabadell viu la primavera’. Com en bona part amb la Festa de la Diversitat i amb els actes del Dia Mundial de la Dansa, suspesos, la meteorologia ha marcat aquesta activitat.
Finalment, la desena de floristeries que hi han participat i havien d’exposar i vendre les seves flors a la plaça de la Sardana ho han fet a dins de Fira Sabadell. Aquest fet ha omplert millor el recinte firal però ha fet menys visible aquesta jornada. Malgrat tot, al migdia l’assistència de famílies era destacable. Hi han ajudat els tallers organtizats, especialment un, patrocinat per la multinacional Ikea, sobre com tenir cura de les plantes i la seva ubicació dins de la llar. CASSA també ha fet un taller, així com el Consorci de Residus. A l’auditori, en format reduït, s’han fet conferències sobre el món de la planta, amb una assistència d’una trentena de persones.
Amb tot, el consistori fa una valoració positiva, especialment tenint en compte que és la primera edició i que la jornada ha mobilitzat la meitat de les floristeries de la ciutat.
Els floristes han vingut amb tot el seu potencial i atractiu. És d’agraïr perquè ara estan en plena temporada alta (Sant Jordi, dia de la mare, comunions, bodes…). Estem contents i a partir d’aquest mes començarem a plantejar què podem fer de cara a una segona edició, que s’hauria de fer abans, al mes de març, per donar el tret de sortida a la primavera”, comenta el regidor de Comerç, Carles Bosch.
Bosch planteja de cara a una segona edició un concurs de guarniment de les principals cases històriques de la ciutat acompanyant la Jornada. Encara, però, queda molt i caldrà valorar els resultats i veure la viabilitat d’una segona edició.
Itinerari a peu suspès
Per altra banda, l’itinerari a peu pel Centre s’ha suspès. Es farà diumenge vinent a la mateixa hora. Rosa Martínez, del departament d’Urbanisme de l’Ajuntament, assegura que “amb aquesta passejada volem fer una cosa que no acostumem a fer, que és mirar a dalt. En els últims 20 anys hem fet una plantació molt important, i molt desconeguda, de vegetació al Centre. Val la pena parar-s’hi a mirar-ho”, assenyala.
Qui vulgui inscriure’s ha de fer-ho a través de les Oficines d’Atenció Ciutadana o del telèfon 010.