——-PUBLICITAT——-
——-PUBLICITAT——-
L’estrena de les noves freqüències de pas dels trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a l’anomenat Metro del Vallès és tot un èxit per als usuaris. Aquest dilluns és el primer dia 100 per cent laborable des de la posada en marxa del nou servei divendres, en ple pont de la Puríssima. Els viatgers anaven aquest matí a la feina i a la universitat amb la “tranquil·litat” que cada cinc minuts els passa un tren en hora punta. A més d’una millor gestió dels horaris personals, l’augment del número de combois suposa també més espai per als viatgers. “Abans anàvem com sardines i avui estem asseguts”, comenta en Noa, un jove que es desplaça de Sabadell a Barcelona per anar a la universitat.
El sentir majoritari dels viatgers a primera hora del matí, quan la freqüència de pas és més elevada, era de “comoditat”. El mateix Noa admet que aquest dilluns ha anat a l’estació de Sabadell “sense mirar l’horari”. Els darrers dies havia sentit que hi hauria trens amb freqüència i la primera experiència ha estat satisfactòria. Tampoc ha estat pendent del rellotge en Sergio, que també es desplaça en Ferrocarrils per anar a treballar.
“Avui és el primer dia i està molt bé. Vas més tranquil sabent que cada cinc minuts hi ha un tren i no cal estar estar pendent de sortir deu minuts abans”, explica.
En aquest sentit, els usuaris no pateixen ara per si perden un tren. Es el cas del Josep, que no ha pogut accedir directe a l’andana perquè havia de renovar el seu abonament. La demora, però, no l’ha notat gràcies a les noves freqüències: “Sabent que passen més trens puc arribar a temps a la universitat igualment”.
——-PUBLICITAT——-
——-PUBLICITAT——-
Aquest també és el cas de l’Alícia, que aquest dilluns ha arribat “tard” a l’estació, respecte la seva rutina habitual. En pocs minuts, però, ha pogut agafar un altre tren per seguir el seu camí: “És molt senzill poder arribar sense estar pendent de les hores”. En el seu cas, a més, l’estació de referència és la de Sant Cugat del Vallès, on la freqüència de pas es redueix dels cinc als dos minuts i mig per la confluència de les línies de Sabadell (S2) i Terrassa (S1). A Sant Cugat el pas de trens és constant, pràcticament ininterromput, i no hi ha temps perquè s’acumuli gent a les andanes.
L’escena es repeteix pràcticament a totes les estacions. Poca gent a les andanes esperant trens en hora punta, seients lliures a tots els vagons i molt poca gent de peu, almenys en la primera meitat del traçat.
“És un dels millors trens de Catalunya”, celebra la Victòria, que aquest dilluns agafa els Ferrocarrils per primer cop. “Aplaudeixo que millorin el servei”, afegeix aquesta nova usuària. Qui també valora les millores amb entusiasme és l’Aina, una viatgera que fa el trajecte Sabadell-Barcelona per anar a treballar: “Tots els canvis perquè hi hagi més trens sempre son positius”.
L’Aina, però, hi posa un contrapunt. A l’augment de freqüències s’hi ha afegit la supressió dels trens semidirectes, el que provoca que els usuaris que s’endinsen més a Barcelona hagin de fer ara totes les parades i, per tant, el trajecte se’ls allargui una mica més que abans.
Des d’FGC explicaven divendres, el dia de l’estrena, que aquest increment de temps era ‘només’ d’entre tres i quatre minuts per als usuaris que realitzessin el trajecte de principi a fi.
FES-TE SUBSCRIPTOR!
Si t’agrada iSabadell, ajuda’ns a créixer i fes-te SUBSCRIPTOR. A més, tindràs avantatges exclusius.
Consulta AQUÍ els avantatges i FES-TE SUBSCRIPTOR ARA, AQUÍ.