Un moment de La Bohème. Autor: Albert Segura

Compte enrere per a l’estrena de ‘La Bohème’

La Fundació Òpera Catalunya arrenca aquest dimecres la nova temporada amb l’estrena de La Bohème, de Giacomo Puccini, al Teatre La Faràndula, i on es representarà fins en tres ocasions més, una més de l’habitual. Sota la direcció musical de Daniel Gil de Tejada, l’òpera comptarà amb les veus de les sopranos Berna Perles i Suzana Nadeje i dels tenors Kenneth Tarver i Antoni Lliteres. A més de La Bohème, la Fundació ha programat per aquesta temporada Tosca, també de Puccini, Nabucco, de Verdi, i Carmen, de Bizet.

La Fundació ha escollit una de les òperes més populars per iniciar la nova temporada al Teatre de la Faràndula. Ambientada al París del segle XIX, La Bohème relata la vida d’un grup de bohemis pobres que fan el que calgui per sortir-se’n. L’amor es situa al centre de la història, amb el poeta Rodolfo i la costurera Mimì com a protagonistes.

“S’ha escollit La Bohème perquè és una de les quatre òperes que hem programat aquest any dins del cicle dels 100 anys de commemoració de la mort de Puccini, que és un dels compositors que més s’han fet segurament per la popularització del gènere de l’òpera i conjuntament amb Manon Lescaut i Turandot l’any passat, tanquem aquest amb La Bohème i Tosca, relata el director general de la Fundació, Òscar Lanuza.

Giacomo Puccini captura a La Bohème la bellesa i la tristesa que emana l’amor jove, amb moments commovedors com l’ària Che geliga manina. Sota la direcció musical de Daniel Gil de Tejada, les sopranos Berna Perles i Suzana Nadejde posaran veu a Mimì. Mentrestant, els tenors Kenneth Tarver i Antoni Lliteres assumiran el rol de Rodolfo i la soprano Sabrina Gárdez serà Musetta.

Un dels tenor de La Boheme. Autor: Albert Segura
Un dels tenors de La Boheme. Autor: Albert Segura

A més a més, la producció compta amb les veus solistes de Milan Perišić, Quim Cornet, Arturo Espinosa i Juan Carlos Esteve. Amb gairebé tres hores de durada, es podrà veure a Sabadell fins al 23 d’octubre, una aposta per incrementar l’oferta a la ciutat vallesana. “Aquest any hem decidit oferir una quarta funció per facilitar aquest accés, el nombre de funcions creix, no sols a Sabadell, sinó a tot Catalunya, i arribem a 51”, apunta Lanuza.

Increment d’abonaments del 50 per cent

En aquest sentit, explica que són “molt bones notícies” pel retorn que reben del públic i no només d’una ciutat concreta. Amb tot, celebra l’impacte que l’òpera té a Sabadell. “Aquí estem parlant d’un increment d’abonats del 50%, sobrepassarem els 900 aquesta temporada, la qual cosa és molt bona notícia”, afegeix.

Paral·lelament a la producció professional, es faran dues funcions més amb el repartiment de la 28a Escola d’Òpera de Sabadell. El projecte de professionalització que impulsa la Fundació Mirna Lacambra – Xavier Gondolbeu, amb l’objectiu de formar i promocionar els joves talents. “És un projecte amb 28 anys d’història i que aprofita aquesta producció que tenim aquí amb tota l’orquestra, el cor, l’escenografia i el vestuari per donar una oportunitat a un petit equip de cantants joves, ja professionals, però que estan iniciant, per acabar de professionalitzar-se, i poder debutar amb un títol representat”, apunta Lanuza.

Posteriorment, La Bohème obrirà una gira arreu del país passant pel Teatre Tarragona, el Palau de la Música Catalana o el Teatre l’Atlàntida de Vic, entre d’altres.

Arrencada de la temporada

Amb La Bohème, que s’interpretarà durant els mesos d’octubre i novembre, la Fundació obre una temporada en què oferirà Tosca, també de Puccini, a finals d’any. Ja el 2025 presentarà dos grans clàssics com ho són Nabucco de Verdi, entre febrer i març, i Carmen de Bizet, entre abril i maig.

Xerrada entre bohemis a La Bohème a la Fundació Opera Catalunya. Autor: Albert Segura
Xerrada entre bohemis a La Bohème a la Fundació Opera Catalunya. Autor: Albert Segura

“Intentem que sigui una temporada equilibrada, entre títols potser més coneguts i menys coneguts. Alguns que fa més temps que no hem representat o que sí que hem fet, i en aquest cas, amb dos títols que ja hem fet, com són ‘La Bohème’ i ‘Carmen’, però que venen amb produccions completament noves”, explica Lanuza.

La Fundació, a més, ha impulsat de la mà de l’Orquestra Simfònica del Vallès el projecte Push! Òpera comunitària. Serà l’acte que tancarà els actes de Sabadell com a Capital de la Cultura Catalana 2024. Ho farà amb dues funcions al Teatre de la Faràndula el gener de 2025, en què es relata la història del pianista belga i supervivent de l’holocaust, Simon Gronowski. Segons l’organització l’actuació tindrà una participació activa del públic a sobre de l’escenari.

Foto de portada: un moment de La Bohème. Autor: Albert Segura

Els comentaris estan tancats