L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha anunciat aquest matí la seva última piulada a X (abans Twitter). El motiu de la seva retirada de la plataforma és que “X és un mitjà al servei de la ultradreta, trolls i fake news“. Assegura, però que es mantindrà a Facebook i a Instagram.
Dimecres el diari The Guardin deixava l’antiga Twitter. Aquest dijous La Vanguardia anunciava que deixava de publicar contingut a X per la seva conversió en una xarxa de “desinformació” des de l’arribada d’Elon Musk. Aquest matí ha sigut l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, qui ha decidit posar fi, temporalment, a la seva activitat a la xarxa social. A través d’una carta, la política s’ha acomiadat després de 14 anys piulant a Twitter, ara X.
“Aquest espai es va convertir en una oportunitat per connectar milions de persones, especialment entre la ciutadania i els representants polítics. Amb Twitter he pogut piular i interactuar amb la gent de Sabadell, enriquint la pluralitat i el debat necessari en una societat democràtica”, analitza Farrés.
L’empresari Elon Musk va comprar l’any 2022 a canvi de 44 milions de dòlars, la plataforma Twitter. El primer que va fer és acomiadar els principals executius i li va canviar el nom per ‘X’. Des d’aleshores s’ha acusat la plataforma de ser una xarxa d’incitació a l’odi.
“És un territori sense respecte, sense llei, ple d’odi, manipulació i toxicitat, on es promouen discursos perillosos per a la nostra societat i el respecte que ens hem de tenir uns i altres”, ha declarat.
Per altra banda, Farrés comenta que feia setmanes que meditava la decisió i que finalment ha decidit tirar endavant l’abandonament de la plataforma. No obstant això, ha recordat que seguirà a Facebook, Instagram i la resta de xarxes que suposin una oportunitat per apropar el seu dia a dia amb ciutadania i seguir coneixent les opinions i inquietuds dels sabadellencs.
Foto portada: l’alcadessa de Sabadell, Marta Farrés, aquest dijous al saló modernista de la Fundació 1859 Caixa Sabadell. Autor: David Jiménez.