Els 40 anys no es celebren cada dia. L’Escola de Música Creu Alta compleix quatre dècades en peu i els celebrarà per la porta gran. Es realitzarà un multitudinari concert al Palau de la Música a Barcelona. El centre és escola autoritzada i Conservatori Professional de Música. Agruparà 700 alumnes per a un concert històric al Palau de la Música de Barcelona.
L’Escola de Música Creu Alta que es va fundar l’any 1985 era un centre on es realitzaven classes particulars, però era la primera pedra a una trajectòria exitosa. L’any 1999 va ser autoritzada com a escola per les administracions d’educació, i nomenada conservatori fa 15 anys. “S’han fet moltes coses”, remarca el director de l’escola, Llorenç Domènech. Un dels cors, Vakombà, va participar al programa Oh Happy Day de TV3, demostrant que l’escola és referencial. Per celebrar l’efemèride diumenge actuen el Palau de la Música.
“Vam buscar el lloc més emblemàtic. Per temes logístics ho farem al Palau de la Música. Hi participaran més de 700 alumnes, 400 d’ells entre 4 i 14 anys. És complex”, subratlla Domènech
El concert tindrà dues sessions (12h i 17h) i es dividirà en dues parts. Pel que fa la primera, serà una cantata composada per 200 nens i nenes, amb música moderna. En el entretemps entre ambdós actes, seguiran les funcions amb 120 músics. D’altra banda, la segona part serà una selecció de peces que recorrin la història de la música coral: “Es faran vuit peces orquestrals amb 40 músics, que interpretaran des de cançons de Vivaldi fins Queen, això sí, amb un reforç de músics professionals”, recalca el director.
Pel que fa la preparació i rerefons del concert, Domènech ha exposat que porten tot l’any treballant amb un grup de gent il·lusionada per la festa, subratllant el cúmul de generacions que s’ajunten en les corals: “Hi ha una connexió entre generacions. Tenim persones d’entre 4 i 85 anys”, afirma. Durant el concert dels adults, Domènech ha anunciat que el mag David Baró realitzarà un espectacle de màgia pels nens, entretenint-los mentre els adults estan actuant. “Fer música permet la socialització, amb un grup de persones de totes les edats. Participar en aquesta obra de gran format és compartir experiències”.
El futur de l’Escola de Música Creu Alta
Què li espera l’escola d’aquí a un futur? Domènech ha accentuat que volen que l’escola sigui més que una escola de música, més que un centre on s’ensenya música: “Amb nosaltres pots fer música per oci o també per professionalitzar-te, som conservatori”. Així doncs, ha també mencionat que la música dona hàbits d’estudi, ja que obliga a practicar i estudiar amb regularitat: “Aquests hàbits fan que els joves tinguin millor rendiment escolar.
El director finalitzava fent un balanç sobre com vol que sigui l’escola, focalitzant-lo també en la vessant social com a un espai on socialitzar, conèixer noves persones i “veure la nostra visió de com creiem que s’ha d’ensenyar la música. Estem lluitant molt”.
Foto de portada: músics de l’Escola de Música Creu Alta en un assaig. Foto: cedida.