Per a qualsevol persona amb ànim d’escriure, sigui ficció o no ficció, l’Ateneu de Barcelona és des de sempre un espai referencial. L’escola d’escriptura d’aquest centre ha crescut de forma evident en els últims anys. Potser fins i tot massa. Un grup de sabadellencs impulsen ara una escola d’escriptura creativa a Sabadell. Es diu Escriptorium.
L’escola d’escriptura creativa de Sabadell, Escriptorium, començarà a fer les seves primeres passes en les properes setmanes. Des d’una sala del Casal Pere Quart, els escriptors i periodistes Jordi Solé, Xavier Bertran i Xavier Vidal oferirà diversos cursos per desenvolupar l’hàbit i el talent creatiu entre els i les sabadellenques.
Hi haurà dos cursos: per a novel·la i per a relat curt. A més, hi haurà classes comunes de teoria de l’escriptura creativa. Els impulsors asseguren que volen constituir-se com a alternativa per a aquelles persones amb inquietuds creatives i ganes de millorar les seves capacitats. Fins ara, diuen, no hi havia una oferta així a la nostra ciutat. El curs durarà 16 setmanes i es farà els dilluns a la tarda. Ja preveuen una segona edició a partir del mes de setembre.
Sobre els impulsors
Xavier Vidal és periodista i ha treballat a ràdio, televisió (Moros y cristianos, Crónicas Marcianas, Banda Ampla). Ara és el cap de redacció del programa de Barcelona Televisió L’ou com balla. A Escriptorium és el professor de relat curt. Ha escrit dues novel·les i dos llibres de relats curts, havent guanyat algunes premis de narració curta.
Jordi Solé (Sabadell, 1966) ha estudiat periodisme i és professor de novel·la. Ha escrit cinc novel·les. L’any passat va guanyar amb Conspiració a Tarraco el premi Néstor Luján de novel·la història.
Xavier Bertran farà les classes teòriques. Ha guanyat una vintena de premis literaris, especialment de literatura infanil i juvenil, havent publicat una vintena de novel·les.
Si voleu més informació sobre aquesta escola d’escriptura creativa que començarà en breu a Sabadell podeu consultar la web d’Escriptorium o el seu Facebook. També contactar amb [email protected].