La serva padrona

Doble sessió d’òpera a la Faràndula

Aquest divendres els Amics de l’Opera de Sabadell han estrenat la segona proposta de la XXIVena temporada d’òpera amb doble cartell.

La serva padrona i Il segreto di Susanna son dues peces mestres de l’òpera que l’entitat sabadellenca posa cara a cara perquè l’espectador pugui comparar les diferències musicals entre una i l’altre amb el pas del temps.

La serva padrona de Giovanni Battista Pergolesi es va estrenar com com intermedi de l’òpera Il prigionier superbo del mateix Pergolesi, al Teatro San Bartolomeo de Nàpols, el 28 d’agost de 1733. En aquesta ocasió Sara Blanch interpreta a Serpina, Juan Carlos Esteve a Uberto i Miquel Gorriz com a Vespone.

Il segreto di Susanna de Ernano Wolf-Ferrari, estrenada 175 anys després que La serva padrona a l’Òpera de Munich, el 4 de desembre de 1909. A l’igual que l’anterior és una òpera bufa que en aquesta ocasió ha estat interpretada per Beatriz Jiménez en el paper de Susanna, Enric Martínez interpretant al compte Gil i Miquel Gorriz com a Sante.

Les dues òperes han estat dirigides per Carles Ortiz i han comptat amb la Orquestra Simfònica del Vallès dirigida en aquesta ocasió per Santiago Serrate.

La propera representació de la doble òpera a Sabadell serà el proper diumenge 29 de novembre a les 6 de la tarda al Teatre La Faràndula.

Foto portada: Un moment de La serva padrona. Autor: David B.

Els comentaris estan tancats