Foto portada: els regidors Ayuso i Sánchez amb el director de l'Illa i alumnes. Autor: Aj. Sabadell

3 mesures per embellir (en la mesura del possible) el nou Passeig

  • L’Ajuntament presenta diverses propostes per millorar la imatge del nou Passeig.

  • El Racó del Campanar s’obrirà a la ciutadania el 5 de gener quan arreli del tot la gespa.

Després de reobrir al trànsit i els vianants el nou Passeig de la plaça Major, sense agradar del tot a ningú, el govern local ha presentat aquest dilluns algunes idees i propostes per millorar la imatge d’aquest important vial de Sabadell. S’aniran posant en marxa en les properes setmanes.

El tinent d’alcalde de Presidència, Josep Ayuso, i el regidor d’Espai Públic, Cristian Sánchez, han presentat les propostes aquest dilluns en sala de premsa.

1. Instal·laran 28 jardineres

Els treballs començaran el proper dilluns 29 de desembre. Es col·locaran 16 jardineres de pedra artificial en l’espai fins ara ocupat per la fira de Santa Llúcia. Quan es retiri la pista de gel del Passeig es col·locaran 12 jardineres més, amb heures i boix. D’altra banda, a mitjans de gener s’instal·laran bandes de senyalització podotàctil i es plantaran arbustives als escocells dels arbres del Passeig i a les jardineres del Passeig Manresa.

2. L’alumnat de l’Illa decorarà les tanques d’obra

Una acció anunciada pel regidor Josep Ayuso fa un mes i mig però que fins ara no s’havia concretat: l’aportació dels estudiants de l’Escola d’Art Municipal Illa. Aquest dilluns s’ha fet públic que per minimitzar l’impacte de les tanques d’obra de l’estació del ferrocarril, s’han fet diversos dissenys amb motius i colors diferents per donar un altre aspecte a l’espai.

Els alumnes han fet una proposta d’intervenció urbana per embellir els diferents espais d’obra que encara resten al Passeig. S’ha fet mitjançant un conveni de pràctiques i als alumnes els ha servit per treballar sobre la realitat, fet que els aportarà experiència al seu currículum. Un honor i una molt bona experiència que partia del concepte del Passeig com un espai d’àgora”, assegura el director de l‘Escola Illa, Agustí Hurtado.

Les creacions quedaran a l’espai a l’espera de la configuració definitiva (és a dir, quan acabin les obres de l’estació, els accessos i l’aparcament soterrat a la zona).

3. Més senyalització

El govern local creu que la convivència entre transport i vianants a l’espai queda prou clara, però que “per millorar encara més la senyalització informativa de l’àmbit d’espai compartit” han col·locat un adhesius antilliscants als passos naturals del Passeig. S’informa que vehicles i vianants passen pel mateix lloc. El consistori informa que aquests adhesius es poden veure a les entrades i sortides del Passeig des dels carrers del Pedregar, Mestre Rius, Palanca i de la Rosa. La mateixa informació es pot veure també en uns tòtems ubicats a diversos espais.

S’obre el racó del Campanar

El 5 de gener s’obrirà finalment el Racó del Campanar, un dels pocs espais amb vegetació de l’eix central de la ciutat. El govern local creu que la gespa ja haurà arrelat bé i a més ja s’han col·locat les sòfores a l’espai i també s’ha corregit la deficient col·locació de l’escultura d’Antoni Tàpies La campana.

Ayuso: “millora progressiva”

El tinent d’alcalde de Presidència i alcaldable del PSC, Josep Ayuso, defensa que el Passeig “es va millorant de manera progressiva. El Passeig és un espai que s’ha d’anar enriquint i que ho farà encara més amb la implantació de la pèrgola i l’element d’aigua. Així, tindrem un passeig i un Centre de ciutat amb un elevat valor artístic que sobretot guanyarà quan la ciutadania el vagi ocupant tal i com ha passat aquests dies amb la Fira de Santa Llúcia o la pista de gel”.

El consistori preveu que tant la pèrgola com la làmina d’aigua (que ha de substituir el sortidor perdut) estaran col·locats a finals de l’any vinent.

Foto portada: estudiants de l’Escola Illa, el seu director i els regidors Ayuso i Cristian Sánchez. Autor: Aj. Sabadell.

2 Comentaris

  1. Los mismos que han metido la pata quieren arreglar esa metedura de pata. Eso es la dinámica de este equipo de gobierno municipal NO SE ENTERA DE NADA pero en vista de la foto es normal. Entre presuntos corruptos e ineptos no se donde nos llevarán. Lo peor de todo es que todo esto se paga con mi dinero para que unos vivan estupendamente sin pegar golpe yo tengo que trabajar como una esclava. Patético.

  2. Qué razón tienes marta, a buenas horas vienen con propuestas para mejorar la imágen del Passeig. Me pregunto ¿pero donde han estudiado éstos ingenieros?. Solo con entrar en http://www.todocoleccion.net tendrían unas imágenes antiguas del Passeig preciosas. A veces se aprende, tambien, copiando. Así de fácil. No me gusta nada, nada cómo ha quedado. Lo encuentro frío. Y el Racó del Campanar, yá les vale. Podían haber subido la campana por lo menos un metro más. Por lo menos. Esperemos que no “desaparezca” de la noche a la mañana.