Foto portada: carril bici a la Rambla d'Ibèria, fa uns dies. Autora: N.Bueno.

CiU carrega contra el quatripartit per la Rambla d’Ibèria: “hi ha voluntat de dificultar l’accés a Sabadell”

Una gran pilona per entrar a la Rambla d’Ibèria a l’alçada de la plaça Mil·lenari. Semàfors mal sincronitzats. I una reducció de dos carrils a un carril de circulació fins arribar a la Ronda Ponent. És el periple que han de passar els conductors que entren o surten de Sabadell per la Rambla d’Ibèria. Segons CiU, totalment gratuït i innecessari.

La via va reobrir després de més de dos anys d’obres el passat mes de novembre. Ho va fer de forma provisional, segons va indicar el govern en el seu moment, mentre acabaven els treballs a la confluència entre la Rambla d’Ibèria i les vies dels FGC. Però han passat tres mesos i tot segueix igual. El portaveu de CiU, Carles Rossinyol, denuncia que el govern té una “voluntat deliberada de dificultat l’accés a la ciutat”. Manté que els han indicat que no alliberen del tot els espais perquè han de fer les obres de la rotonda a la carretera de Barcelona i Terrassa amb la Ronda Ponent i la Rambla d’Ibèria i que no volen que els ciutadans s’acostumin a entrar i sortir de Sabadell per aquest punt.

No té cap justificació. Si més endavant s’han de fer obres, que es prenguin mesures per minimitzar els perjudicis però que ara alliberin l’espai i deixin de perjudicar la ciutadania”, ha assegurat el portaveu municipal de CiU i del PDeCat. “No hi ha cap raó lògica per mantenir les coses tal com estan. Fa tres mesos que estan perjudicant els ciutadans de forma arbitrària, posant mesures de restricció del trànsit en una entrada i sortida de la ciutat sense ser necessàries”.

CiU demana que es retirin d’una vegada els impediments a la circulació. “A més, són perillosos. Algun dia algú s’estamparà contra el mur de formigó de la plaça Mil·lenari”, finalitza Rossinyol.

La Rambla d’Ibèria forma part de la reorganització del trànsit que el quatripartit ha planificat entre la C58 i l’Eix Macià. La via ha passat de tres carrils per sentit a dos (en realitat, de moment només a un per sentit). Més endavant s’han de fer les obres de la rotonda, que s’han retardat. I també reduir un carril per sentit a la Ronda Ponent, on es farà un carril bici de pujada i un de baixada per la calçada. També s’han retardat respecte la previsió inicial.

Foto portada: carril bici a la Rambla d’Ibèria, fa uns dies. Autora: N.Bueno.

Comments are closed.