Sabadell pisos SBD Lloguer Social

EUiA vol que es compensi els veïns de Manuel de Falla

Tal com informàvem fa uns dies, un centenar de famílies viuen sense telèfon ni internet en pisos de protecció oficial des de fa més d’un any. Un malentès entre l’ajuntament i l’empresa contractada per Telefónica va acabar amb un operari marxant de mala manera de la promoció i deixant l’obra a mitjes durant un any mentre anaven arribant veïns que necessitaven aquest servei. Ara, la formació Esquerra Unida i Alternativa vol que es compensi els veïns.

Promoció Manuel de Falla SBD Lloguer Social
La promoció de Manuel de Falla, fa uns dies

EUiA creu que l’empresa mixta SBD Lloguer Social ha de compensar els llogaters d’aquests pisos, que, segons asseguren, no van rebre informació de les mancances que tenien aquests pisos nous. El regidor Joan Mena entén que “per tractar-se d’habitatges públics i gestionats per una empresa participada per l’ajuntament de Sabadell, com a institució tenim una clara resposanbilitat en aquest tema”.

La formació assegura que ha registrat una petició al govern perquè demani a l’empresa Telefónica un calendari d’execució concret. Vol que s’estudiin compensacions tenint en compte el temps que porta cada veí sense telefòn i la manera en com li ha afectat descomptant del rebut del lloguer les quantitats. Entre el centenar de famílies hi ha tot tipus de casos: estudiants que s’han matriculat a distància i no tenen les condicions a casa per a fer-ho, jubilats que han pagat penalitzacions a les companyies telefòniques i han vist com se’ls disparava la factura de mòbil o fins i tot persones amb dependències que han hagut de renunciar al servei de teleassistència.

Calendari d’obres

D’altra banda, segons va assegurar l’advocat que representa els veïns en aquest problema, Àngel Aso, assegura que el passat divendres van començar les obres per fer la rasa per on després haurà de passar el cable de coure. Segons Aso, aquests treballs duraran unes dues setmanes.

L’ajuntament assegurava fa uns dies que estava en converses amb Telefónica per donar una solució a aquest problema que afecta de forma directa a unes 300 persones.