La Rambla d’Ibèria estarà tallada al trànsit durant dos anys

  • Les obres dels Ferrocarrils obliguen a tallar al trànsit una via per la que passen 40.000 vehicles cada dia durant dos anys.

  • Un cop acabin els treballs, el trànsit anirà a nivell de carrer, eliminant el pas inferior per a vehicles actual.

A finals del mes de febrer, les obres dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya obligaran a tallar al trànsit la Rambla d’Ibèria de Sabadell. No serà una obra curta. Durarà almenys dos anys o en qualsevol cas fins que acabin els treballs de perllongament de l’anomenat ‘Metro Sabadell’.

El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Josep Ayuso, i els de Via Pública, Cristian Sánchez, i Relacions Ciutadanes, Anna Carrasco, han presentat els itineraris alternatius que obliga a fer l’obra. La Rambla d’Ibèria es tallarà al trànsit el dissabte 22 de febrer. Així estarà durant dos anys.

Quan tots els treballs acabin (es preveu que l’any 2015 tot i que la nova xarxa no entraria en servei fins l’any 2016) el tren passarà per una cota inferior a l’actual. Els cotxes, en canvi, passaran a nivell de carrer. Per tant, l’actual pont que passa per sota de la via passarà a la història. Segons Ayuso aquest fet permetrà diverses millores: s’arribarà i sortirà de la ciutat d’una forma més endreçada, els carrers laterals guanyaran permeabilitat i s’evitaran algunes inundacions que es produeixen ara quan hi ha fortes pluges.

Zona que quedarà tallada, des de Google Maps. Font: Aj. Sabadell

Sigui com sigui, els treballs obligaran a tallar la Rambla d’Ibèria durant dos anys. Un carrer important, per on passen cada dia 40.000 vehicles, segons dades de l’Ajuntament, i que comunica l’entrada centre de la C-58 amb l’Eix Macià. Ara aquesta funció l’haurà de fer el passeig de Can Feu, per on es farà un circuit alternatiu. Tot i així, l’Ajuntament recomana que els sabadellencs que vagin als barris del Nord i l’Oest de la ciutat utilitzin de forma preferent la Ronda Oest i els que van a la zona Centre i Est passin per la Gran Via per descongestionar el passeig de Can Feu.

Les obres afectaran diverses línies de transport públic, com la 4 i la 44 de la TUS en direcció als Merinals. També a la línia 12 en direcció a Sant Quirze.  També a les línies N61 i N64 i la línia exprés e1 de transport interurbà.

Procés informatiu

Segons la regidora de Relacions Ciutadanes, Anna Carrasco, en les properes setmanes s’iniciarà una campanya informativa perquè el veinat i la resta de ciutadans coneguin les obres i les alternatives. S’informarà amb diversos plafons i rètols a peu de carrer però també al Consell de Districte, a través de l’Oficina d’Informació de les obres del Metro o la comissió de seguiment de les obres que, segons Carrasco, es convocarà “en breu”.

Foto portada: la Rambla d’Ibèria, en el tram on serà tallat el trànsit, entre els carrers Sant Jordi i Pau Claris. Font: Google Maps / Aj. Sabadell.

One Comment

  1. El que ens faltava.
    No en tenim prou amb la nova super-entrada que hi ha per accedir a la Gran Via des de la C-58 a l’aeroport.
    És nova i Cada dia hi ha cua i accidents a la super-rotonda.
    Aquesta és la principal entrada a una ciutat de més de 200.000 habitants….. Una autopista que va a parar a una rotonda on hi ha cua i per veure has de mirar enrrera i després passes a un Scalextric fins que vas a parar a la Gran Via….
    Si aquesta és la que ha de servir per desviar el trànsit, anem arreglats…..