La reunió entre el Consell Escolar de l’escola Teresa Claramunt i la direcció dels Serveis Territorials de la Generalitat per la tercera línia de P3 a l’escola de Gràcia es va tancar sense cap acord ni noves vies per solucionar el conflicte. La Generalitat desestima les solucions proposades per la direcció i l’AMPA. Si res no canvia, s’oferirà un tercer grup de P3 pel curs vinent, malgrat les queixes. El centre manté aquest dimecres les seves protestes.

La directora del Centre d’Educació Infantil i Primària Teresa Claramunt, Mayka Solé, assegura que en la reunió s’han trobat “una paret, una muralla”. La Generalitat obrirà una tercera línia de P3 pel curs vinent al centre, malgrat que des de l’escola s’insisteix que es massificaran les aules, es perdrà qualitat educativa i que, a més, el centre només està preparat per a dos grups per curs.
L’equip directiu i dos pares s’han reunit amb el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a la comarca, Lluís Baulenas, i el seu equip durant dues hores. Però de fet “als vint minuts podríem haver marxat”, diu Solé.
El Consell Escolar proposa que els 25 nous alumnes, que aniran al Teresa Claramunt perquè a l’escola La Trama no està adaptada per augmentar la seva capacitat, es reparteixin entre els diversos centres de la zona educativa. La Generalitat assegura que d’entrada no es pot oferir aquesta solució. Tampoc accepten habilitar altres espais, com l’antiga escola Xalest, a la plaça del Vallès.
Així que el centre continuarà les seves mobilitzacions aquest dimecres mateix, amb una nova concentració a la sortida del centre. La comunitat educativa també ha preparat una sèrie de cartells per divulgar la seva reivindicació. La directora assegura que faran cartes a la premsa, aniran allà on els cridin per explicar el seu testimoni i intentaran aturar el que consideren “massificació de l’escola pública”.
(…) ” La Generalitat assegura que d’entrada no es pot oferir aquesta solució.”
S’ ha de tenir en compte que aquesta classe extra només serà durant un any. L’ any següent seran dues classes de tres línies, i així fins que els que comencin la tercera línia de P3 arribin a 6è, on tota l’ escola passarà a tres línies. Una escola com la Teresa Claramunt no pot acollir 3 línies com si dispossesin de l’ espai que té l’ Escola Pia, per exemple. Per què? Realment hi ha algun motiu que justifiqui encabir els nens en una sola escola en lloc de repartir-los entre vàries? Per què l’ escola La Trama continua inacabada tant de temps després ? Per què la Xalest no pot ser habilitada? I si li sumem la supressió de la sisena hora, veiem cap on va el sistema públic d’ ensenyament… cap un abisme en benefici de l’ escola privada i concertada, precisament en un temps de crisi on el transvasament d’ alumnes de la concertada a la pública també ha augmentat. Sense ensenyament públic de qualitat no hi ha igualtat social. Tinguem-ho present