Portàtil

Com una pàgina web pot ajudar el teu negoci a créixer durant l’estat d’alarma

La gran majoria d’empreses estan patint una crisi com mai abans podrien haver imaginat per culpa del coronavirus i el decret de l’estat d’alarma. Petites empreses de retail, negocis locals, pimes i autònoms, s’han vist obligats al tancament i a perdre pràcticament totes les opcions i possibilitats de vendre o fer negoci, i els que han pogut continuar d’alguna manera, estan notant la baixada de vendes i l’estancament general de l’economia. La resposta per fer-hi front la poden trobar a Internet.

En aquests moments, molts negocis volen tenir una millor presència digital doncs és una de les poques formes d’aconseguir nous clients i de continuar facturant. Negocis que s’han trobat fora de joc a Internet i que fins ara no han volgut invertir en tenir una pàgina web que els hi faci de comercial, estan ara fent el pas.

“Per a que una web funcioni bé, s’han de treballar molt bé molts aspectes: estructura, disseny, textos, imatges, etc.” ens comenta Carolina López d’Artilet, una empresa de disseny web a Barcelona. “Tot per atraure visites des de Google, seduir-les transmetent-lis confiança i aconseguir que ens contactin o comprin”.

Augment de les compres i les consultes online

Si bé sembla que ara mateix l’últim que podria fer una pime o un autònom és invertir en la seva pàgina web perquè no té la mateixa liquiditat que abans, seria just el moment per a prevenir-se davant de noves aturades de l’activitat comercial. Ara bé, és important que la inversió es faci correctament doncs la línia que separa una pàgina web que genera negoci d’una que no és ben fina.

En el cas d’una empresa que vengui productes de manera local, el fet de comptar amb una pàgina web podria ajudar-la a fer arribar aquests productes als seus clients potencials, però no sols de la seva localitat, sinó de qualsevol punt del país. Recordem que les empreses de transport continuen treballant i creixent a marxes forçades en l’actual crisi del Covid-19, atès que el comerç electrònic està creixent a ritmes de fins al 85% en l’últim mes de març.

I si som una empresa que ven serveis, és probable que aquests no es puguin realitzar ara mateix fins que la situació es normalitzi, a no ser que els serveis puguin prestar-se online. Malgrat això, el que sí que es pot aconseguir actualment és captar clients potencials per mitjà de formularis de contacte, i que la nostra empresa aparegui en els directoris i en les cerques locals de negocis com el nostre.

De nou, no sols les vendes online estan augmentant, sinó també les cerques en Internet. I la inversió que els negocis facin ara, suposarà un avantatge competitiu després quan puguin atendre a tots els clients que hagin aconseguit per mitjà de la seva pàgina web.

Les crisis i les noves oportunitats que generen

No tot és negatiu en una crisi, ja sigui l’actual del coronavirus o la crisi econòmica que va suposar un veritable terratrèmol fa més d’una dècada, ja que en aquesta mena de moments plens de problemes, apareixen sempre aquells que saben reinventar-se i que aconsegueixen accedir a noves idees i eines que els fan millorar i escalar fins i tot fins a punts millors que aquells en els quals es trobaven abans.

L’exemple el podem veure en negocis que fins fa poc havien mantingut un model de negoci clàssic i presencial, com el dels restaurants de menjar ràpid, i que actualment i fins i tot abans de la crisi del coronavirus ja eren capaços de servir menjar a domicili.

Evidentment, tots aquests negocis que ara mateix tenen visibilitat a Internet gràcies a la seva pàgina web (i que no tenen per què ser de restauració sinó de qualsevol tipus) continuen vius i fent negoci, per la qual cosa és clar que invertir en la nostra pròpia pàgina web i donar-li visibilitat, és una decisió totalment encertada i que pot canviar l’esdevenir de la nostra empresa o la nostra professió.