EPC al quadre de comandament de Skoda, VW, Audi: què significa i com solucionar-ho

EPC és el sistema electrònic de control de potència del motor del vehicle. Ajuda a estabilitzar el comportament del vehicle a la carretera. És un conjunt de components controlats electrònicament responsables de la potència del motor. Malgrat la definició més que extensa, EPC inclou conjunts força específics. En primer lloc, és una unitat de l’accelerador, un pedal electrònic de gas i un sensor de pedal de fre. EPC significa Electronic Power Control. Està equipat, en particular, amb cotxes Mercedes, models produïts pel Grup Volkswagen: Skoda, Volkswagen, Audi i altres.

Experts https://avtopro.es/ identifica 5 raons principals:

1. Falla de corrent.

L’error EPC que es produeix sovint indica un problema amb la font d’alimentació de l’electrònica en lloc d’una falla real. Per exemple, si hi ha un mal contacte entre els terminals de la bateria o un senyal flotant en un dels connectors, per exemple, l’accelerador o el pedal de l’accelerador.

2. Mal funcionament de la unitat de l’accelerador

Entre altres components electrònics, l’accelerador inclou un sensor de posició de l’accelerador (TPMS). Aquest sensor determina l’angle d’obertura de l’estrangulador en funció de la pressió del pedal i el funcionament del motor. Si el sensor de posició de l’accelerador ja està molt desgastat però parcialment funcional, l’error EPC només es produirà en una determinada posició del pedal de l’accelerador.

3. Mal funcionament del pedal del gas

La situació aquí és similar a la de la unitat de l’accelerador. El sensor de posició del pedal de l’accelerador electrònic determina el grau de pressió. Si està desgastat o completament fora de servei, el símbol EPC al tauler d’instruments apareixerà periòdicament o s’il·luminarà permanentment.

4. Mal funcionament del pedal de fre

De nou, la causa més freqüent és el sensor de posició. Si està “enganxat” o dona un senyal incorrecte, la unitat de control considera que el vehicle està disminuint la velocitat. En conseqüència, atura completament el subministrament de combustible. Hi ha un conflicte: el conductor prem el gas i el sensor del pedal del fre dóna informació que cal aturar-se. El resultat és un error EPC i un canvi al mode d’emergència amb limitació de tracció forçada.

5. Cal adaptació de l’accelerador

La vàlvula d’acceleració electrònica per al correcte funcionament requereix un calibratge inicial, que determina la seva posició d’obertura mínima i màxima. Les causes poden ser diverses, entre les principals hi ha la desconnexió del connector elèctric de l’accelerador i l’impacte mecànic a l’estrangulador. Tots dos són gairebé sempre el resultat d’un procediment de neteja de la vàlvula d’acceleració.

Val la pena parar atenció a un punt important: fins i tot si no hi ha símptomes evidents de mal funcionament, no hauríeu de conduir amb un error EPC durant molt de temps. En primer lloc, el comportament normal, a primera vista, del cotxe no vol dir que el sistema de gestió del motor funcioni en mode normal. En un motor modern hi ha molts sistemes de control i gestió complementaris. Cadascun dels quals, en cas de fallada d’un dels components del seu “veí”, sovint pot compensar parcialment les seves funcions.

Finalment, l’indicador EPC és un autèntic factor d’accident. Per tant, si apareix aquest indicador, és millor no retardar la visita a una estació de servei professional.

Els comentaris estan tancats