-
El Mes del cinema francès està adreçat a cinèfils no necessàriament francòfons.
-
Les projeccions que es realitzin a l’Alliance Française seran gratuïtes.
Per tercer any consecutiu, l’Alliance Française i el Cineclub Sabadell han organitzat el Mes del cinema francès amb vuit projeccions de directors francesos en versió original subtitulada realitzades entre l’any 2009 i 2012.
El cicle que donarà el tret de sortida el dilluns 30 de setembre i finalitzarà el 24 d’octubre proposa vuit interessants pel·lícules que es podran veure a la seu de l’Alliance Française i als Cinemes Imperial.
Les vuit pel·lícules seleccionades per al Mes del cinema francès corresponen a una filmografia contemporània des de l’any 2009 al 2012, i dues d’elles realitzades per directors novells.
Volem reflectir el francès d’avui, tal com viu un francès la crisi actual i els problemes quotidians, mostrant les noves maneres de fer cinema a França. El cicle està pensat per a un públic cinèfil i no necessàriament francòfon”, assegura Hélène Vietti, programadora cultural de l’Alliance Française.
A diferència d’anys anteriors, les pel·lícules que es projectaran seran actuals i n’oferiran quatre de temàtica còmica i quatre de dramàtiques. Totes elles mostraran diferents aspectes actuals i del dia a dia de la societat francesa.
Les 8 projeccions
Dilluns 30 de setembre a les 20 hores es projectarà a l’Alliance Française com a inici de cicle el film Louise Wimmer (2011) del director novell Cyril Mennegun, que va ser el film revelació de l’any 2012 a França.
Dijous 3 d’octubre a les 20 i a les 22:30 hores, als Cinemes Imperial, es passarà la pel·lícula Le père de mes enfants (2009) de Mia Hansen-Løve.
Dilluns 7 d’octubre a les 20 hores a l’Alliance Française es podrà veure el film Plus tard tu comprendras (2008) d’Amos Gitaï.
Dijous 10 d’octubre a les 20 i a les 22:30 hores, als Cinemes Imperial, es projectarà la pel·lícula Le Skylab (2011) de Julie Delpy.
Dilluns 14 d’octubre a les 20 hores a l’Alliance Française es podrà veure La famille Wolberg (2009) d’Axelle Ropert.
Dijous 17 d’octubre a les 20 i a les 22:30 hores, als Cinemes Imperial, es projectarà De rouille et d’os (2012) de Jacques Audiard.
Dilluns 21 d’octubre a les 20 hores a l’Alliance Française farà el passi del film Les chansons d’amour (2007) de Christophe Honoré.
Dijous 24 d’octubre a les 21 hores, als Cinemes Imperial, es projectarà L’Apollonide (2011) del jove director Bertrand Bonello.
Les pel·lícules que es projectin a la seu de l’Alliança Française, seran gratuïtes, i les que es projectin als Cinemes Imperial tindran un preu de 5 euros i seran gratuïtes pels amics de l’Alliance Française i pels socis del Cineclub Sabadell.