L’Estruch, Fàbrica d’Arts en Viu de Sabadell, en col·laboració amb l’Escola Superior de Disseny de Sabadell (ESDi) i la Universitat Ramon Llull, presenta Dissonants, cicle de performance i tecnologia, un conjunt de sis espectacles que presenten diverses maneres de veure la relació entre el cos humà i la tecnologia.
El seguit d’obres, ideades en el marc del Màster en Comissariat d’Art Digital de l’ESDi i coordinades pels comissaris Marco Tondello i Morgana Ucher, exploren les diferents percepcions, espacials i visuals, que reben els nostres cossos en un món envoltat de tecnologia. Cadascuna de les sis obres, a través d’exercicis performatius, exposa la seva visió de la relació entre els humans i la mateixa tecnologia. En paraules d’Ucher: “Dissonants és un projecte que planteja parlar des del cos i exposar de quina manera la tecnologia canvia la manera en què comuniquem corporalment”. El valor del cicle, segons Ucher, és que les sis obres, tot i seguir la mateixa temàtica, tracten la relació entre cos i tecnologia de manera diferent. “Dissonants vol posar el focus en la diversitat de veus, entre les quals hi ha performances més critiques, altres més interactives, clàssiques, col·lectives i personals”, assegura.
El cicle Dissonants està format per sis propostes d’artistes emergents de l’escena catalana: Roger Aymerich amb Postals d’un lloc que no existeix (26 de febrer), Natalina Caminati amb Sand Walk (26 de març), Rubén Patiño i Kay Schuttel amb Present Continuous (9 d’abril), Valentina Alvarado i Carlos Vàsquez amb Paracronismos (28 de maig), Agustina Palazzo amb Radiorator (11 de juny) i Tie Roimeser amb El que pot caure per les esquerdes de l’habitació (2 de juliol). Totes les obres són gratuïtes i, a més de poder veure’s presencialment a l’Estruch, a excepció de la primera performance que serà als Jardinets de Gràcia, es podran seguir a través de les xarxes socials de Facebook i Instagram de l’Estruch, donat que els comissaris desitgen que la situació de confinaments per la Covid-19 no sigui un impediment perquè el públic gaudeixi del cicle d’obres. Segons Tordello, d’aquesta manera, “cada performance mostra la tecnologia des de diferents punts de vista, alhora que dóna dues visions de l’espectacle, des de la presencialitat i la virtualitat”.
La presentació del cicle d’obres, a més, compta amb el suport del director de l’Estruch, Oscar Abril, qui ha aprofitat la presentació per reivindicar el centre cultural com a espai de pràctica pels alumnes de les arts, alhora que espera que Dissonants sigui només el primer cicle d’un seguit de futures col·laboracions amb l’ESDi i la Universitat Ramon Llull.