Albert González. Autor: David Chao.

Albert Gonzàlez, director de ‘Blancaneus’: “els actors tenien ganes de pujar a l’escenari”

Parlem amb Albert Gonzàlez, director de La Blancaneus i els set nans, un muntatge de La Joventut de la Faràndula, que ha tornat 10 anys després de la seva primera estrena per encetar una nova temporada teatral després de l’aturada forçosa a causa de la Covid-19.

L’entitat teatral del carrer de la República finalitza aquest cap de setmana, amb tres noves funcions, la seva primera obra de la temporada teatral. Una temporada que, després d’any i mig en blanc a causa de la pandèmia, els ha permès tornar als escenaris.

Com has viscut tots aquests mesos de pandèmia amb teatres tancats o amb fortes limitacions?
Ha estat un temps molt estrany. Per sort he anat fent les classes de teatre que tenia i amb AlGalliner no hem parat tampoc, ja que vam decidir tirar pel dret i no parar-nos. En plena segona onada, a l’octubre de 20020, vam fer Els fusells de la senyora Carrar i al març del 2021 vam estrenar El Muntaplats. Això sí era molt rar haver de fer assajos amb mascareta, online. Tot era molt trist, també es rar veure el públic amb la cara tapada per la mascareta, encara ho és de rar. No ens hi acostumem. Malauradament a la Joventut de la Faràndula sí que es va haver de parar tot, menys la formació. Ara sembla que tot comença a remuntar…

Com vas rebre la notícia de tornar a pujar a l’escenari de La Faràndula el muntatge de La Blancaneus i els set nans, 10 anys després de la seva estrena?
No m’ho esperava perquè tot i que és un clàssic i els clàssics sempre tornen, no tenia un projecte imminent per fer a la Joventut de la Faràndula, m’ho va demanar la Junta Directiva de l’entitat i em va agafar per sorpresa. Vaig accedir per vàries raons, per donar un cop de mà a l’entitat i perquè em feia gràcia tornar a fer aquest musical on tothom s’ho passa bé, tant el públic com el repartiment. També he aprofitat per canviar aquelles coses que es van fer en el seu moment i que no en vaig quedar gaire satisfet o que crec que podrien millorar-se. Vaig dir que sí, canviant el repartiment i fer-hi alguns retocs.

Albert Gonzàlez (esquerra), saludant al públic de Blancaneus. Autor: David B.

Què has canviat respecte al muntatge anterior?
He volgut donar-li un aire fresc canviant el repartiment, no perquè el que hi havia fa 10 anys ja no servís, sinó perquè crec que portar cares noves al repartiment també fa rejovenir l’obra. Llavor el que fa deu anys va funcionar amb un equip de persones, va funcionar fa deu anys, cert que amb un públic nou que vindrà a veure l’obra necessitàvem també cares noves, amb un equip que s’ho prengués com una estrena de debò i no com una reposició. Tret de dues persones que continuen en el muntatge, que són l’Arnau Solsona repetint de Mut i la Jessica Martín que havia fet de Blancaneus i que ara fa de Madrastra i el Ferran Vidal que feia de cérvol, la resta són completament nous i aporten empenta i energia. Revisant el text també vaig retocar alguna escena, donant-li més ritme i se’m va ocórrer introduir una cançó nova que li vaig proposar al Keko Pujol. Ell va acceptar i va proposar remasteritzar tota la banda sonora perquè sonés més actual, de l’any 2021 i va sortir el ‘hit’ de la cançó de la Primavera. Aprofitant que vaig pensar que aquest tema el podia cantar el Soldat, em va servir per reforçar aquest personatge que estava com a segon terme i ara te mes diàlegs amb la Blancaneus i amb el Príncep i a part canta el tema del final, Dolça Blancaneus, que fa deu anys no es cantava, sinó que només sonava a l’hora de sortir a saludar. També hem fet algun retoc de vestuari pel que fa als animals, sobre tot. Crec que aquest rentat de cara ha estat en positiu i han estat uns canvis a millor.

Hi ha la previsió que arribeu a 4.000 espectadors quan acabin les funcions el proper diumenge a la tarda. Esperaves aquesta resposta per part del públic?
Ni m’ho esperava ni tampoc tenia la seguretat que tornés a ser un èxit de crítica. Sempre vas amb peus de plom. Fa deu anys va funcionar molt bé però ves a saber si ara torna a agradar o el públic no s’engresca amb els canvis i el nou repartiment, però en el fons penses que és un clàssic i els clàssics sempre arrosseguen molta gent. Em preguntava si funcionaria tant com l’altra vegada i sembla ser que sí. Quan es va estrenar fa deu anys, al 2011 ens vam acostar als 4.000 espectadors, o sigui que l’èxit ha estat similar.

Creus que la gent té ganes de tornar al teatre?
Sí. El teatre musical familiar era una cosa que des del març del 2020 no teníem a Sabadell, com a Joventut de la Faràndula vull dir, teníem un públic molt fidelitzat de temporades anteriors que assistien a tots els muntatges de l’entitat, que se sumen a la gent de la casa que també volia tornar a veure muntatges de producció pròpia. Dissabte passat a l’estrena es notaven aquestes ganes de tornar a pujar a l’escenari, el públic estava molt engrescat i es nota molt en l’ambient que la gent té ganes de sortir i anar a veure musicals per a tota la família. Hi ha ganes.

Albert González. Autor: David Chao.
Albert González a la redacció d’iSabadell. Autor: David Chao.

I els actors, els hauràs vist amb molta il·lusió i moltes ganes de tornar? Has notat més ganes que abans?
Jo no he parat de treballar durant aquest més d’any i mig de pandèmia, però hi havia molts actors que no havien tornat a trepitjar un escenari des d’abans de la pandèmia i es notava les ganes que tenien i la il·lusió de tornar a trepitjar un escenari. Jo m’ho mirava com una producció més i una nova estrena, però ells en canvi els veia amb ganes de trepitjar un escenari o fins i tot gent que s’estrenava al teatre La Faràndula com és el cas de les dues Blancaneus, que ho vivien com una gran responsabilitat.

Penses que aquesta nova temporada serà forta i que potser l’aturada forçosa de la Covid haurà provocat que el teatre agafi un nou impuls?
Crec que sí i a més el fet que aquest any portem al teatre dues estrenes, perquè Blancaneus no deixa de ser una estrena -tot i haver-se fet abans- i Aladí i tornar a recuperar Els Pastorets, que l’any passat no es va poder fer, pot ser una temporada molt bona a nivell de xifres. El préssec gegant, que serà la darrera temporada que està en cartell potser farà que molta gent vulgui repetir. Crec que serà una bona temporada tot i que estàs amb el dubte perquè encara estem en pandèmia i veurem com va evolucionant, però pinta bé.

En quins projectes de cara al futur estàs treballant?
Tinc prevista una estrena d’una comèdia de text cap al mes de març a la ciutat i aniré movent alguna funció dels Fusells de la senyora Carrar i el Muntaplats. També estic treballant en un musical a llarg termini.

Més informació:

Segueix iSabadell a Telegram!

Segueix iSabadell a Telegram i rebràs les notícies més rellevants directament al teu dispositiu. Fes-ho AQUÍ.

Foto portada: Albert González en un moment de l’entrevista. Autor: David Chao.

Comments are closed.