Els museus de la ciutat commemoraran les Jornades Europees del Patrimoni oferint visites i activitats diverses durant aquest cap de setmana.
A l’any 1991 el Consell d’Europa va crear les Jornades i cada cop són més els països europeus que organitzen anualment diverses activitats. Pel que fa a Sabadell hi participarà el Museu d’Història, el Museu d’Art i el Museu del Gas.
Museu d’Història
Aquest any les Jornades Europees de Patrimoni estan dedicades al Patrimoni Industrial, per aquest motiu el Museu d’Història realitzarà l’itinerari, que porta com a títol Sabadell al segle XIX. Es realitzarà diumenge 11 d’octubre a les 10 del matí amb sortida del davant de l’Hotel Suís i amb final al Vapor Buxeda Vell. Durant l’itinerari es podran veure les empremtes i el paisatge del Sabadell industrial que durant el segle XIX es transformà en una gran ciutat fàbrica.
Museu d’Art
El Museu d’Art organitza una visita guiada dinamitzada per a famílies a l’exposició Werens. Art urbà. Singulars propis. Artistes sabadellencs contemporanis. Es realitzarà el proper diumenge 11 d’octubre a les 12 del migdia.
Museu del Gas
El Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa se suma a la celebració amb dos dies de portes obertes, el dissabte 10 i el diumenge 11 d’octubre. El dissabte 10 es farà un passi de la pel·lícula Polar Express, que s’engloba dins la tercera edició del cicle de cinema Pel·lis en família. La projecció anirà acompanyada d’activitats que giraran al voltant de la màquina de vapor. D’altra banda, el diumenge 11 d’octubre han preparat un taller familiar, en el qual es convida als nens i nenes a reproduir amb argila Jumping Clay, els edificis més importants que formen part de la història de Gas Natural.