Foto: Perugachy (sobresurt) i Vidal (dreta), de Sense límits, amb un grup d'escolars marroquís. Autor: cedida.

Diari de la UniRaid (1): primers ensurts per alguns dels equips sabadellencs

Des de iSabadell us expliquem cada dia el diari de la cursa Uniraid, on participen tres equips formats per sabadellencs. En la primera etapa els tres superen, amb més o menys fortuna, els 409 quilòmetres que separen Meknès del campament a Er-Rich.

La primera etapa del raid UniRaid sol ser considerada com una de les més accessibles de la cursa. Una arrencada suau. Tanmateix, el tret de sortida d’aquesta vuitena edició del raid solidari per a estudiants ha posat a prova a un bon nombre de participants. I és que la major part de la ruta que ha traçat l’organització entre Meknès i Er-Rich ha transcorregut sobre pista dura, de pedra i grava, i amb un grapat de trialeres. Gairebé 300 quilòmetres, del total de 409, han tingut lloc en aquestes condicions. Etapa també de contrasts. De sol i calor, però amb neu al paisatge. Dels 550 metres sobre el nivell del mar a Meknès, al peu de la serralada de l’Atles, a superar els 2.000 creuant-la, amb destí al campament d’Er-Rich.

El primer gran entrebanc dels participants ha tingut lloc pràcticament només començar la jornada, en un dels primers annexes. “Una pujada molt tècnica, amb molta pedra, et donava el sol de cara i no es veia res. Però nosaltres hem pujat molt bé. El cotxe és una cabra”, ha explicat Miguel Melero d’Out of limits. Amb tot, el dipòsit de benzina del seu Seat Ibiza ha rebut alguns impactes quan superava el rost. Per sort, sense fer cap fissura.

Foto: L'Ibiza d'Out of limits, seguit del Marbella de Sense límits, encapçalen un comboi. Autor: cedida.
L’Ibiza d’Out of limits, seguit del Marbella de Sense límits, encapçalen un comboi. Autor: cedida.

Molt pitjor ho han passat en aquesta pendent els de Sense límits. “En aquesta part hem patit bastant”, ha admès Vidal. “Portem un cotxe amb molt poca potència, sumat al pes extra de tot el material de suport que duem, ha provocat que el cotxe no pugés”. Però els 40 cavalls del seu Seat Marbella no han estat l’únic maldecap per Vidal i el seu company Perugachy. Un sotrac ha desequilibrat el barnillatge del canvi de marxes i ha convertit l’empresa de remuntar el sender en gairebé impossible. La col·laboració d’altres participants ha salvat la situació.

A les dues bandes, ajudar i ser ajudat, s’ha trobat el tàndem de Los Guerrilleros. Ells han estat col·laborant amb altres participants en aquest punt de complicat ascens. Són pròpies d’UniRaid aquestes mostres de solidaritat mútua i treball en equip. Inicialment, semblava que els dos estudiants d’automoció no havien de tenir cap problema per remuntar el tram. “Hem pujat bastant alegres, donant-li gas”, ha recordat Adrián Sánchez Carreira. Però amb l’acceleració, el seu Opel Corsa B Swing ha relliscat, precipitant-se contra una roca on ha quedat encallat. I d’on l’han hagut d’eslingar. “Després hem encarat bé, ja tenint en compte que el cotxe podria anar-se’n cap a un lateral, i hem pujat sense cap problema”, ha relatat Sánchez Carreria.

Aquest no ha estat, però, l’únic ensurt de la jornada que s’han endut Los Guerrilleros. Unes hores més tard, en un tram per carretera de doble sentit, s’han vist involucrats en una col·lisió múltiple. La circulació en sentit contrari d’un comboi de quatre camions que ocupaven pràcticament tot l’ample de la calçada, i escortats per vehicles policials fent indicacions perquè els competidors ocupessin el voral, ha provocat la brusca frenada del xofer capdavanter. Els dos automòbils que el seguien han pogut evitar-lo. No així el tercer. Amb ell han topat Los Guerrilleros i amb aquests també ha col·lisionat el següent bòlid. Típic efecte dominó. “Un sandwitch”, han expressat ells dos amb humor. No hi ha hagut cap dany personal ni mecànic, però la carrosseria de la muntura de Sánchez Carreira i Tejera sí s’ha vist afectada, sobre tot el capó, el maleter i el pilot davanter dret.

Finalitzat part del recorregut de l’etapa, els joves pilots han decidit si acabar directament al campament o afrontar un tram especial de més de tres hores, travessant un port. Al campament, més de mil nenes i nens, provinents de cinc escoles de la regió de Karrounda, han recollit el material escolar que els equips participants han lliurat. A la travessera del port els participants han lliurat material a peu de carretera.


Etapa 1. Diumenge 24/02/2019. Meknès – Er-Rich.

  • Distància: 409 Km
  • Terreny: 29% carretera / 71% pista
  • Incidències: Hi ha hagut un despreniment en una de les pistes de la ruta, que ha obligat a fer marxa enrere a un bon nombre d’equips. Han continuat per un traçat alternatiu. 40 minuts de retràs, en total.

Equips sabadellencs

Los Guerrilleros:

  • Dorsal: 193
  • Membres: Adrián Sánchez Carreira i Pablo Tejera
  • Vehicle: Opel Corsa B Swing de 1995

Out of limits:

  • Dorsal: 14
  • Membres: Miguel Melero i Queralt Pérez
  • Vehicle: Seat Ibiza GLX 1.2 de 1987

Sense límits:

  • Dorsal: 05
  • Membres: Chayak Perugachy i Ismael Vidal
  • Vehicle: Seat Marbella GL de 1994

Calendari i etapes

  • 0 Dissabte 23 de febrer: Tànger – Meknès (desplaçament)
  • 1 Diumenge 24: Meknès – Er-Rich
  • 2 Dilluns 25: Er-Rich – Erg Znigui
  • 3 Dimarts 26: Erg Znigui – Erg Znigui
  • 4 Dimecres 27: Erg Znigui (etapa marató)
  • 5 Dijous 28: (etapa marató) – Nkob
  • * Divendres 1 de març: Nkob – Marràqueix (desplaçament)
  • * Dissabte 2: Marràqueix (dia sense etapa)
  • * Diumenge 3: Marràqueix – Tànger (desplaçament)

Més informacióTres equips sabadellencs, d’aventura pel Marroc en un ‘raid’ solidari.


Portada: Perugachy (sobresurt) i Vidal (dreta), de Sense límits, amb un grup d’escolars marroquins. Autor: cedida.