Creu Roja - Joguines. Autor: cedida.

Creu Roja enceta una nova campanya de joguines amb l’objectiu de promocionar el beneficiari i el seu entorn més directe

Article d’opinió de la presidenta de Creu Roja Sabadell, Montserrat Font i Pérez

Un any més, un Nadal més. A Creu Roja Sabadell ja estem immersos en la campanya de joguines que impulsa Creu Roja Joventut, la branca jove de la institució. Aquest any, arriba amb algunes novetats que amaguen un mateix objectiu i que se l’alineen amb la línia de treball de la institució, en el marc dels projectes d’atenció a les persones que desenvolupem: la promoció de la persona. M’explicaré.

La campanya de joguines d’enguany arriba amb un canvi de model a Sabadell. Es tracta d’una prova pilot que ens agradaria replicar a la resta de poblacions en les quals desenvolupem la campanya: Sant Quirze, Barberà i Badia, aquesta última per primer any. Ja fa mesos que la institució va valorar la necessitat d’implementar un seguit de canvis en la campanya que apuntessin cap a una direcció. I és que volíem fer partícips els beneficiaris d’allò que rebrien.

El canvi de model, que de fet es va començar a treballar a finals de la campanya anterior, ha desembocat en un nou format de botiga que vol apoderar les persones. Un espai on la recollida de joguines sigui més digna i confortable. Tot, amb un objectiu: que els pares puguin escollir les joguines pels seus fills –una de principal i dues de complementàries- i que això eviti algunes deficiències de campanyes anteriors com el fet que els infants repetissin joguets que ja havien rebut altres anys.

Montse Font, presidenta de la Creu Roja. Autor. David B.
Montse Font, presidenta de la Creu Roja. Autor. David B.

Però el nou format de botiga no és l’única novetat del nou model. Volíem que les persones beneficiàries coneguessin què hi havia darrera de la filosofia de la campanya de joguines de Creu Roja Joventut: el valor del joc com a eina de creixement, l’aposta pels jocs cooperatius, el consum responsable, etc. Per això, vam optar per a realitzar fins a una desena de tallers sobre la joguina educativa. Unes sessions que han permès fer xarxa social entre les persones participants i que aprenguin que el joc va molt més enllà d’un simple passatemps.

De moment, i a falta de valoracions finals, estem molt satisfets del funcionament del nou model. No cal dir, que també ho estem del compromís d’ajuntaments, entitats, empreses i particulars per tal que la iniciativa sigui un any més un èxit. I és que com diu el lema de la campanya, els drets dels nostres infants estan en joc. I, precisament, el del joc és un dret reconegut als tractats internacionals.