La setena edició del Memorial Manuel Luque i Ález Gallardo que organitza el Can Rull Romulo Tronchoi ja té nou guanyador. El Futbol Club Barcelona s’ha emportat per primera vegada el títol i ho va fer en una final èpica davant el Reial Madrid, la gran novetat d’aquest torneig que un any més ha estat organitzat tocant la perfecció.
Durant aquest cap de setmana una vegada més el l’entitat esportiva del barri de Can Rull ha tornat a organitzar ja un dels clàssics de Nadal: el Memorial Manuel Luque i Álex Gallardo, i en van set. Aquesta edició ha tornat a superar la més que notable de l’any passat i, ho ha fet amb equips com el Real Madrid, l’equip portuguès Porto, i els clàssics com el Barça, l’Espanyol o el Cornellà.
Una vegada més l’esportivitat ha tornat a ser un dels al•licients d’aquest torneig i també la seva gran organització que ha pogut comptar amb més voluntaris que han estat al costat de cada equip en tot moment, i han tingut controlat des del principi qualsevol problema dins del recinte esportiu. Durant el matí de dissabte va disputar-se la fase de grups on 16 equips repartits entre dos grups lluitaven per formar part del quadre final de diumenge, un diumenge on van arribar les primeres eliminacions.
El públic va poder gaudir de partits com el del Cornellà, que va tenir al Madrid entre les cordes durant molts minuts. El primer equip del Can Rull, l’aleví ‘A’, va disputar un gran partit davant l’equip blanc on van perdre per la mínima (0-1) i on els arlequinats van poder empatar el partit si no fos per un llançament que va tocar a la fusta. El FC Porto també va ser un dels ‘grans’ del campionat, va golejar al Girona 0-3, però també va treballar per sumar punts amb altres equips. Qui ho va tenir fàcil va ser el FC Barcelona, que va quedar imbatut i amb marcadors com una maneta al Can Rull. L’equip referència de la ciutat no va quedar ben posicionat. El futbol base del Sabadell va quedar desè.
La fase final va decidir-se diumenge ja en el tram final del torneig on el Porto, el Cornellà, el Barça i el Madrid van quedar semifinalistes. Els blaugrana van guanyar l’equip portuguès per 0-2 certificant el seu bitllet cap a la final on van trobar-se al Madrid que va guanyar al Cornellà per la mínima en un molt bon partit (2-1). El Cornellà va jugar la final pel tercer lloc davant el Porto qui se la va endur. El RCD Espanyol vigent campió del torneig, va quedar cinquè.
Final de luxe
Les apostes veien clara una final entre el Futbol Club Barcelona i el Real Madrid i així va ser. Final de luxe la que es va poder veure al barri de Can Rull amb un camp ple com mai. Segons diuen els organitzadors mai havien vist una imatge així al municipal de Can Rull. La final va ser de total domini blaugrana on en els primers minuts el Barça va encetar el marcador. El Madrid ho va provar però va topar-se amb el porter blaugrana que va estar molt solvent durant tota la competició. A la segona meitat una gran jugada individual va segellar el triomf barceloní (2-0). El FC Barcelona va emportar-se per primer cop aquest torneig nadalenc.
A l’acabar, foto de família, copes, medalles i un record per a cada equip, tancant un magnífic cap de setmana i un excel•lent setè Memorial Manuel Luque i Álex Gallardo.
Classificació
1: Barcelona
2: Madrid
3: Porto
4: Cornellà
5: Espanyol
6: Nàstic
7: Girona
8: Can Rull ‘A’
9: Damm
10: Sabadell
11: Can Rull ‘B’
12: At. Villalba
13: Palamós
14: Baraklado
15: Lleida 1
6: Reus