El CN Sabadell de Quim Colet (ara patrocinat per KEIO, que s’ha estrenat aquest dimecres) s’ha estrenat a la Champions amb triomf a domicili contra un Savona que, tot i fer una bona primera meitat, ha baixat el ritme en els darrers quarts. Gran actuació d’Alberto Barroso, Jan Pérez, el nord-americà Bowen i el capità Edu Lorrio, que un dia més, genera gran confiança sota pals.
Els primers dos quarts han definit la tònica del partit, amb el CN Sabadell prenent la davantera del partit per la mínima, obligant l’equip italià a marcar i respondre per mantenir l’equilibri al marcador. Pel que fa al conjunt de Quim Colet, ha sabut aprofitar amb eficàcia les avantatges numèriques en faceta ofensiva amb un impecable Averka, mentre que defensivament s’encomanava a les genialitats del capità Edu Lorrio per aturar les potents rematades italianes.
D’altra banda, el Savona, propi de tot equip italià, han mostrat força duresa i han sigut un rival difícil de vèncer. Sense perdre els nervis tot i jugant davant els tifosi, s’han sentit força còmodes durant els primers dos quarts mantenint la diferència desfavorable, perquè quan havien d’anotar, ho feien.
El tercer quart, el ‘Catenaccio’ sabadellenc
Les pulsacions augmentaven i les protestes i queixes eren constants. En aquesta línia, l’entrenador italià Alberto Angelini rebia la targeta groga i a partir d’aquí, l’equip italià ha començat a perdre el fil del partit. L’equip de Quim Colet acumulava el control del partit, exhibint gran eficàcia en faceta defensiva, recordant al famós Catenaccio. Quan el Savona retallava distàncies, la resposta era immediata, mantenint un marge golejador de dos gols per sobre, marcant un parcial favorable de 7-9 a la finalització del tercer quart.
Arribava l’últim quart, el crític. Quan el partit està lluny de resoldre, els jugadors diferencials apareixen en aquests moments més crítics. Pel que fa al CN Sabadell tant Alberto Barroso com Jan Pérez s’han erigit els homes del partit, amb un total de sis anotacions dels 12 totals, un 50 per cent 100 per cent d’efectivitat pels dos. Han estat imperials i molt precisos durant tot el partit, però sobretot durant la darrera fase. Dos gols per bàndol durant l’últim quart ha segellat la victòria del CN Sabadell, que s’ha emportat els primers punts en la Champions. Menció especial a Edu Lorrio, un altre cop sent un porter de garanties.
FITXA TÈCNICA
RN Savona: Nicosia, Cora, Damonte (1), Figlioli (3), Occhione, Rizzo (1), Merkulov (1), Bruno, Gullotta (1), Guidi (1), Patchaliev, Erdélyi (2) i Da Rold.
CN Sabadell: Lorrio, Bowen (3), Asensio, Schütze, Bonet, Valera (1), Barroso (3), Renzuto, Averka (2), Pérez (3), Corres, Bustos i Teclas.
Parcials: 2-3, 3-2, 2-4, 3-3.
Àrbitres: Kovács-Csatlós (HON), Milović (SRB)
Foto de portada: Averka, un dels jugadors claus del CN Sabadell a Savona. Autor: RFEN