Els equips que configuren les lligues masculina i femenina de waterpolo estan preparant les seves plantilles cara a la nova temporada. L’Astralpool Sabadell ho fa amb una renovació profunda, però no és l’únic. Una pretemporada amb molts canvis. No obstant això el repte que necessita superar el Club Natació Sabadell és convèncer la Federació que adapti el seu reglament a la legislació europea tocant als jugadors comunitaris i que aquests no ocupin plaça d’estranger en les plantilles.
És una antiga reivindicació que, per la inèrcia i perquè el cas del Sabadell és més evident, no s’ha adaptat la normativa al que es podria denominar l’exercici professional de l’esportista. En efecte, els jugadors que conformen les plantilles són professionals i des d’aquest punt de vista un jugador comunitari que estigui jugant en un equip espanyol té els mateixos drets que un treballador en qualsevol dels països que conformen la comunitat.
En el waterpolo no passa així. Neerlandeses, hongareses o italianes són considerades estrangeres i tenen un límit quant al seu nombre. Reformar el reglament és una necessitat urgent perquè en cas contrari es conculquen els interessos dels clubs. Un dels mes afectats és el CN Sabadell, que l’última temporada tenia un nombre elevat de jugadores procedents d’altres països. Sense embuts amb la legislació laboral europea, tan sols les dues americanes tindrien la consideració d’estrangeres, les altres no.
El Club vol moure la qüestió als despatxos
Es desconeix si la Federació revisarà el reglament. Però consta que el Club vol acudir a les instàncies que procedeixin per a no veure perjudicats el seu interessos en el futur. Ara és el moment de planificar la temporada i modificar el reglament. Probablement aquesta qüestió hauria d’haver-se debatut en l’Assemblea del mes d’octubre passat. Però urgeix donar-li una sortida.
Foto portada: el president del CN Sabadell, Claudi Martí, a la Festa de l’Esport. Autor: D.Jiménez.