Foto portada: el pont de la carretera de Castellar, el 8 de novembre de 2022. Autor: Izan Vizuete.

‘El nom no fa la cosa’, per Amadeu Papiol (PDeCat)

ARTICLE D’OPINIÓ
Amadeu Papiol i Urgell, candidat del PDeCat

Però la cosa s’ha de fer bé.

I quan no es fa bé es corre el perill de no acontentar ningú i això és el que està passant des que el conseller Juli Fernàndez va anunciar la construcció immediata d’uns carrils bus per tal d’unir Sabadell amb Castellar del Vallès. En una bustiada a veïns de Sabadell, des del PDeCat hem dit:

“Avui és necessari dotar d’una solució en aquest problema i la clau és si fer-ho d’una forma eficient o fer-ho amb un pedaç que en pocs anys queda obsolet”.

Si bé és cert que l’anunci del senyor conseller s’acosta més a un brindis al Sol que a una realitat, donat que no s’acompanya amb cap exposició detallada del projecte, el poc que sabem és més un manyoc de contraccions per part d’allò que el seu partit i ell mateix defensen, i sembla voler salvar els llençols.

Sí, al 4t Cinturó diuen des del govern, a canvi de l’aprovació dels pressupostos, no, no, diuen després, amb un intent de donar suport al candidat Gabriel Fernández a Sabadell, que s’ha posat en boca de dimitir (sic) si s’acaba executant l’obra.

Continuem dient: Si escollim fer-ho de forma eficient i sostenible, la millor opció és finalitzar la Ronda nord per així treure els cotxes del nucli de Sabadell i, per tant, millorar la contaminació que pateixen cada dia molts ciutadans.

Amb aquest anunci volem entendre que el conseller no s’allunya d’allò que per ell era una alternativa al 4t Cinturó. Les connexions ferroviàries són necessàries i complementàries al mateix 4 C. I així ho diem: “aprofitar la construcció de la nova estació ferroviària de Can Llong, aquesta s’hauria de situar prop de l’encreuament per fer-la prop de la Ronda Nord de Sabadell, i construir un gran aparcament dissuasiu del sector nord de Sabadell. Al voltant de les estacions ferroviàries”. Extensible, clar, com no pot ser d’altra manera, amb la prolongació dels FGC fins a Castellar del Vallès.

En l’ampliació de detalls de l’anunci del conseller Juli Fernández no hi ha d’haver lloc pels pedaços i, de moment, tot apunta al fet que serà això, un pedaç. I si no ho és i es presenta un projecte d’immediatesa que doni resposta a la urgència de les necessitats de la població; ha de ser, sempre, amb propostes pròpies del segle XXI d’equilibri i respecte al territori. L’ampliació dels carrils reservats al bus, no poden ser un nou VAO, on no passa gairebé ningú. La tecnologia ens permet fer reserva d’ús prioritari al transport públic i emergències, de manera que les noves vies siguin d’utilitat a tota la població amb restriccions puntuals quan hagin de ser abordades pel bus.

Una intervenció com la plantejada (12,5 milions d’inversió) mai pot ser ni un pedaç ni ser infrautilitzada.

Avui encara hi som a temps.

El diari digital iSabadell obre la possibilitat als representants d’entitats, partits polítics i altres col·lectius a enviar articles d’opinió, reservant-nos el dret a la seva publicació. L’espai d’opinió reflexa la visió personal de l’autor de l’article. iSabadell només la reprodueix.

Foto portada: estació Bus – Sabadell Castellar. Autor: N. Bueno

Comments are closed.