ICV ERC Sant Julià

Opinió de Manel Larrosa: ‘El Vallès mereix una institució pròpia’

ARTICLE D’OPINIÓ
Manel Larrossa, urbanista

La mala connexió de Castellar del Vallès situada en el cor del Vallès Occidental no solament sorprèn per les infraestructures deficitàries, sinó també per la quantitat de projectes i estudis per millorar la mobilitat d’accés al municipi que no han arribat a materialitzar-se. Els veïns han de creuar Sabadell sí o sí, i la densitat del tràfic s’ha convertit en una mica més que un mer contratemps.

Amb 23.000 habitants, Castellar del Vallès només compta amb un únic accés: la carretera B-124. Aquest fet obliga als seus habitants a creuar gran part de la trama urbana de Sabadell per arribar a casa. Tot això implica una sobresaturació del trànsit, que afecta als veïns i visitants de Castellar però també als de Sabadell, una urgent necessitat per resoldre la comunicació del nord-est de la ciutat de Sabadell amb l’accés a l’autopista C-58 i la B124, i sobretot la descongestió de trànsit que suposaria per la Gran Via, on la densitat de vehicles ja és molt elevada.

La major part de la carretera que uneix Castellar amb Sabadell, la B-124, té tan sol un carril en cada sentit. Això suposa que en hora punta el trajecte entre ambdues ciutats, que sol ser d’uns deu minuts, pugui superar els vint. Millorar les infraestructures d’accés a la localitat s’ha convertit en una necessitat imperiosa per als habitants i el teixit industrial de la zona, la solució definitiva i imprescindible és la connexió de la B-124 amb la C-58.

La Plataforma Sant Julià -que va néixer al gener de 2011 amb l’objectiu de protegir el parc agrari de Sant Julià del Quart Cinturó- considera que seria oportú connectar la carretera B-124 amb la Ronda Oest de Sabadell És una fórmula per resoldre l’accés de Castellar amb l’autopista de Terrassa a Barcelona, facilitant l’accés al Pla de Bruguera i al nucli residencial.

Aquest projecte només té una longitud d’obra de 2,1 quilòmetres. El traçat discorreria des de la vila a través d’un vial paral·lel a la B-124 que sortiria en una rotonda a l’alçada de Torre Turull i es mantindria direcció Sabadell per l’esquerra de la B-124 sense perdre alçada. Al Punt blau, aproximadament, s’obriria un pont per creuar el Ripoll i entrar en un túnel a través dels barris de Can Deu i la Planada del Pintor que aniria a parar a la benzinera de Ca n’Oriac, al final de la Avinguda Matadepera.

Respecte de la proposta de connexió entre la C-58 i la B-124 a través de la Ronda Oest de Sabadell, tant ICV com ERC hem estat propulsors de la demanda, ja que aquesta via representa una de les comunicacions comarcals més congestionades del Vallès, en aquest sentit cal aprofitar la caducitat de l’Estudi informatiu del tram de Terrassa a Granollers per redefinir un projecte que sigui menys agressiu amb el territori i que estigui fonamentat amb criteris mediambientalment més sostenibles i enterrar definitivament el Quart cinturó i apostar per la Ronda Vallès.

Per ERC i ICV aquesta connexió entre la C-58 i la B-124 a través de la Ronda Oest de Sabadell ha d’ésser una de les actuacions prioritàries del Departament de Territori i Sostenibilitat, degut al benefici en la mobilitat comarcal i l’impacte socioeconòmic que aquest fet representarà, en aquest sentit ERC ja va presentar una proposta de resolució en el Parlament de Catalunya que va rebre el suport dels ecosocialistes.

Foto portada: acord de la Plataforma Sant Julià amb ICV i ERC. Autor: cedida.

 

Els comentaris estan tancats