La número 3 de la coalició Catalunya i Llibertat a Barcelona, la sabadellenca, Lourdes Ciuró, assegura que el catalanisme articulat històricament al voltant de Convergència “hem de fer del que som perquè quan fem del que no som no ens en sortim. Som centristes, europeïstes i volem anar a Madrid a pactar la desconnexió”. Ciuró recupera així el centre polític per encarar la campanya del 20 de desembre.
“Ens hagués agradat repetir la fórmula de Junts pel Sí però Esquerra no ha volgut fer-ho”, assegura Ciuró, sense voltes. Així ara Convergència va de la mà de Demòcrates de Catalunya (escindits d’Unió Democràtica) i Reagrupament formant la coalició Democràcia i Llibertat.
Aglutinem a l’espai central, independentista i europeïsta. Els que defensen el mandat del 27S i la pertinença a l’euro. El de la gent que vol fer la feina sense soroll. Però vol que la feina es faci. Farem possible un estat independent i ens hem d’asseure amb els representants de l’estat espanyol per veure com fem la desconnexxió. Volem tenir dos estats amb una bona aliança de futur”.
La diputada sabadellenca demana “astúcia política” i defensa que formacions independentistes es presentin a les eleccions espanyoles ja que “a Madrid hi hem d’anar; si no ho féssim els 47 diputats catalans només representarien una veu minoritària”. D’igual manera creu indiferent saber qui governarà Espanya:
Tant els del ‘Apoyaré…’ (en referència al PSOE) com els de la recentralització (en referència al PP) o Ciutadans, que va néixer per dividir la societat catalana”. Tampoc mostra gaires expectatives en relació a Podemos: “els ha costat tant posar al programa que acceptaran un referèndum a Catalunya que hi desconfio. En definitiva, tenim al davant un estat centralista, on ningú ens ha vingut a preguntar que passa a la societat catalana amb el procés. Només ens han dit: ‘no os iréis'”.
Ciuró es mostra desconcertada davant el bloqueig de la CUP a Artur Mas. “No entenc perquè ara el veten quan va ser Mas qui va idear el procés del 9N i la CUP llavors li va donar suport. El 9N va ser possible per Mas i per la CUP. Què ha canviat en aquest temps?”. A la mateixa vegada, però, considera imprescindibles “tant els de la corbata com els de la samarreta” tot i que “em xoca que s’arrenglerin amb el PP” i recorda que “no hi ha ningú que hagi fet més pel procés que nosaltres; qui està querellat és el president Mas, la vicepresidenta Ortega i la consellera Rigau”. Si amb la CUP ha estat ambivalent, s’ha mostrat més crítica amb Esquerra, tant per no repetir la fórmula de Junts pel Sí com pel paper que estan fent dins la coalició sobiranista en relació a la CUP.
A escala local, s’ha compromès a treballar per l’intercanviador entre RENFE i FGC a Sabadell Nord, per “desllorigar el problema de la caserna de la Guàrdia Civil”, buscar solucions al Passeig, la manca d’accessibilitat a l’estació Sabadell Centre, a l’edifici buit de Correus a la Via Massagué o per fer de l’estació Sabadell Sud “un pool de sortida de mercaderies en ferrocarril cap al port de Barcelona i la resta d’Europa”.
Mas a Sabadell el 17 de desembre
Així mateix, Ciuró ha avançat que Democràcia i Llibertat farà un dels actes principals de campanya a Sabadell, el 17 de desembre, amb el president de la Generalitat en funcions, Artur Mas. El cap de llista, Francesc Homs visitarà també la capital vallesana el dia 11 de desembre, en un acte amb representants econòmics.
Pués pa mí, pa mí, que son los mismos perros, pero con diferentes collares.
Quant de cinísme amaguen aquestes paraules. Es preocupen molt del tren i les mercaderies i mentrestant continuen amb les retallades, solapades, en sanitat. L’estan privatitzant a corre cuita no fos que no hi arribin a temps de no fer-se rics, ells i els seus. Com es nota que tenen mútues privades i no van, sobretot, a urgències. Quina vergonya de gent.
Pilarin, Pilarin, com pots ser tant sectària. Digues quines privatitzacions ha fet Sanitat. Concreta i no divaguis. Parles de retallades quan el Montoro i la seva deixeble la Saez de Santamaria s’enfoten dels catalans no enviant el NOSTRES diners per pagar les farmàcies. Expliquem-ho tot i no diem veritats a mitges. Quan Catalunya recapti TOTS els impostos no hi hauran mes retallades, o entens ara Pilarin?
Marc7: te han lavado el cerebro. Los recortes vienen del Estado, si que es verdad, pero tu President recorta mucho más y no paga a las farmacias. Al final Madrid ha tenido que pagar directamente a las farmacias para que no se lo gaste el REY ARTURO en chorradas,
anda repite 1000 veces “ESPAÑA NOS ROBA” que hoy no has hecho los deberes y te van a poner en la lista de los infieles
El problema que genera la CUP quan afirma que Mas i no el govern espanyol és el responsable de les retallades és el que reflecteixen aquests comentaris: Que les persones amb vincles emocionals amb Espanya no creuen que el defícit fiscal català sigui atribuïble a ningú que no sigui Artur Mas , que el problema de Catalunya el provoca aquest home i per solucionar-lo no cal la independència, només expulsar Mas, i per això voten Ciudadanos a Sabadell i a Nou Barris.