El ple municipal previst per debatre les ordenances fiscals el proper dimarts tindrà una moció per reprovar el regidor de Vox César Gil pel gest del tret al clatell que va protagonitzar el passat dilluns al ple ordinari de setembre. El text serà elevat al plenari a proposta del PSC, ERC, Crida, Sabadell En Comú Podem i els tres regidors no adscrits. Serà aprovat amb tota probabilitat ja que només Vox -amb dos regidors- i el PP no el secunden d’entrada.
El regidor de Vox César Gil s’ha situat enmig d’una agra polèmica pel gest que va protagonitzar durant les acaballes del ple del passat dilluns, simulant el gest del tret al clatell. Va comportar una discussió durant la sessió, l’Ajuntament estudia si es poden prendre mesures legals o reglamentàries, el Síndic Municipal de Greuges ha obert una actuació d’ofici i la Federació d’Associacions Veïnals ha posat els fets en coneixement dels tribunals. L’incident, a més, s’ha viralitzat i ha protagonitzat informacions a desenes de mitjans de comunicació catalans i espanyols.
Quatre de les sis formacions amb representació al ple portaran una moció el proper dimarts per reprovar l’actuació del regidor de Vox. S’hi han sumat els tres regidors no adscrits, els dos fins fa uns dies de Junts per Sabadell i l’exportaveu d’ERC Gabriel Fernàndez. Amb tot això sumen 24 dels 27 regidors del ple, amb la qual cosa la reprovació està més que garantida.
A banda de la moció, que serà una declaració política sense efectes legals, diversos partits -PSC, la Crida o Sabadell En Comú Podem- han reclamat en les darrers hores la dimissió de Gil. Per la seva part, el seu partit ha assegurat que s’han tergiversat les seves paraules.
El PP s’abstindrà
El PP no secundarà la moció. La seva portaveu, Cuca Santos, avança que s’abstindrà ha assegurat a iSabadell que el gest de Gil va ser “reprovable” però afegeix que “l’exposició de motius no es fonamenta en els fets que van succeir sinó que s’han tergiversat”. Santos seu prop de Gil al ple i insisteix que no va amenaçar una assessora de Sabadell En Comú Podem sinó que li va recriminar si pensava donar un tret al clatell als assessors de Vox, perquè els estava recriminant el seu comportament. “Si l’exposició de motius es modifica i no es tergiversen els fets no tinc cap problema en votar-hi a favor perquè el gest va ser indigne d’un ple i el regidor hauria de demanar disculpes”.
