L’expresidenta del Parlament, la sabadellenca Carme Forcadell, i l’exconsellera Dolors Bassa han arribat a la presó del Puig de les Basses de Figueres. Per la seva part, el president d’Òmnium, Jordi Cuixart, ha ingressat també al centre penitenciari de Lledoners amb Oriol Junqueras, Raul Romeva i Jordi Sànchez.
La Guàrdia Civil s’ha encarregat de traslladar l’exconsellera i l’expresidenta del Parlament fins al centre penitenciari, on han arribat enmig d’una gran expectació mediàtica aquest dimecres quan passaven cinc minuts d’un quart de cinc de la tarda. A l’entrada, els esperaven una quinzena de persones amb crits de ‘consellera’ i ‘presidenta’. Durant el viatge han fet una parada tècnica a la presó de Zuera, a Saragossa, després d’abandonar la presó d’Alcalá Meco, on han estat internes durant més de tres mesos.
Forcadell i Bassa ingressaran al mòdul de dones on actualment hi ha 36 internes. El trasllat es produeix després que el govern espanyol autoritzés aquest dilluns el procés perquè els nou polítics presos, que fins ara es trobaven en centres de Madrid, estiguin en presó preventiva a Catalunya.
Cuixart, a Lledoners
L’arribada de Forcadell i Bassa a Figueres es produeix poques hores després que Oriol Junqueras, Raül Romeva, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart hagin arribat a la presó de Lledoners (Sant Joan de Vilatorrada). Van ser els primers a emprendre el trasllat i ahir dimarts a la tarda van arribar en un autobús de la Guàrdia Civil a la presó de Zuera, a Saragossa, des d’on avui se’ls ha traslladat al Bages.
Un cop a dins de Lledoners, els presos passaran la revisió mèdica i ingressaran al mòdul 2. La presó de Sant Joan de Vilatorrada és una de les més modernes de les que disposa el Departament de Justícia. Va inaugurar-se fa deu anys i actualment acull prop de 700 interns. Una vintena de persones convocades pel CDR de Manresa han rebut amb crits de ‘Llibertat’ els quatre presos independentistes que aquest dimecres han ingressat a la presó de Lledoners, a Sant Joan de Vilatorrada, poc abans de dos quarts de dues del migdia. Junqueras, Romeva i els ‘Jordis’ han arribat a dins de dues furgonetes, que anaven custodiades per vehicles de Mossos.
Els presos han arribat al centre penitenciari de Lledoners procedents de la presó de Brians II, on s’ha fet el canvi de custòdia entre Guàrdia Civil i Mossos. Prèviament, els presos havien fet nit a la presó aragonesa de Zuera, a Saragossa, després que dimarts deixessin el centre de Valdemoro, on van ser traslladats des d’Estremera i Soto del Real.
Turull, Rull i Forn, en uns dies
Els exconsellers Jordi Turull, Josep Rull i Joaquim Forn encara hauran d’esperar una mica per ser traslladats a Catalunya. En el seu cas, aquest dimarts el jutge Pablo Llarena ha donat el vistiplau necessari perquè puguin ser traslladats. En una interlocutòria, el jutge assegura que no veu cap “raó processal” per oposar-se al trasllat, però recorda –com va fer la setmana passada en la resta de casos- que la decisió està en mans d’Institucions Penitenciàries. Turull, Rull i Forn també tindran com a presó de destí la de Lledoners, on es trobaran amb Junqueras, Romeva, Sànchez i Cuixart.