Junts per Sabadell reclama més inversions per a la ciutat en els pressupostos de la Generalitat. La formació ha traslladat al grup parlamentari de Junts per Catalunya un conjunt d’esmenes amb l’objectiu de revertir una situació que considera injusta. “Sabadell continua patint un dèficit d’inversió que no es correspon amb el seu pes econòmic, social i territorial”, lamenta. Entre les seves prioritats hi ha actuacions en àmbits com la sanitat, les infraestructures, l’habitatge i la seguretat.
La mobilitat és un dels principals focus de les propostes. “La congestió viària, les mancances de Rodalies i els retards en infraestructures estratègiques són un fre per a la competitivitat econòmica i la qualitat de vida”, denuncien. Per això, insten a accelerar la construcció de l’estació de Can Llong i d’una nova estació vinculada al Taulí. També reclamen la connexió amb Castellar del Vallès, la C-58C, una ronda a l’est de la ciutat i el desplegament complet del Portal Sud.
Salut i habitatge, prioritats
Pel que fa al sistema sanitari, el partit defensa la materialització definitiva de l’Hospital Ernest Lluch i l’ampliació dels serveis de salut mental, especialment per als joves. “El Parc Taulí suporta una pressió assistencial enorme i continua assumint funcions que van molt més enllà de les necessitats estrictes de Sabadell”, assenyalen. Igualment, proposen climatitzar els centres educatius per fer front a les altes temperatures i “una aposta clara per la normalització de l’ús de la llengua catalana”.
Una altra de les preocupacions que han inclós al document és l’accés a l’hagitatge. “La Generalitat ha de comprometre recursos per incrementar l’oferta d’habitatge públic i assequible i facilitar la rehabilitació del parc existent”, assenyalen. També tornen a posar sobre la taula el projecte d’una comissaria al sud de Sabadell i la recuperació de l’edifici de Correus de la Via Massagué, que “representaria una gran oportunitat per ampliar l’oferta cultural i associativa”.

Finalment, les esmenes inclouen mesures per reforçar el teixit econòmic local, modernitzar els polígons industrials, ampliar els recursos destinats a la gent gran i avançar en l’eliminació definitiva de l’amiant, una reivindicació històrica del moviment veïnal vallesà. “Sabadell és una ciutat que lidera, que genera activitat i oportunitats, però que massa sovint queda relegada quan arriba el moment de repartir les inversions. Exigim, simplement, justícia”, conclouen.
