Encesa de l'enllumenat al Passeig. Autor: D.J.

La Crida denuncia el “creixement desmesurat” de la despesa nadalenca

La Crida per Sabadell lamenta el “creixement desmesurat” del pressupost per a les festes nadalenques. Segons exposa la formació, les despeses de la campanya del Nadal han arribat enguany a 1,7 milions d’euros. Quantitats que consideren que s’haurien de destinar a polítiques més necessàries. És imprescindible prioritzar despeses que tinguin un impacte directe en la millora de la qualitat de vida de la ciutadania”, defensen.

Els anticapitalistes demanen una major transparència per part del govern municipal. En el marc de la presentació de la programació nadalenca, l’alcaldessa va anunciar que el pressupost destinat al Nadal era d’1,27 milions d’euros, una xifra que suposava un increment de més del 30 per cent respecte a l’any anterior. La Crida, però, sosté que el cost real ha estat encara més elevat.

“Hem de tenir present que activitats com el Llaminer, amb gairebé 190.000 euros, el pessebre, amb més de 60.000, o els llums de nadal, sobre els 300.000, són despeses directes, però altres aspectes com l’increment de neteja, les hores extres de treballadors públics, la seguretat, els vídeos o les fotografies extres també formen part de la despesa del Nadal”, detalla la formació.

En aquest sentit, alerten que el volum de recursos adreçats al Nadal suposa “el 20 per cent de tot l’IBI recaptat a la ciutat” i equival, per exemple, al 60 per cent del que es destina a biblioteques. Així mateix, qüestionen altres aspectes com el patrocini de la pista de gel (6.000 euros) o el marxandatge del Llaminer: “Mentre l’Ajuntament està pagant les grans despeses de comunicació i d’execució, són empreses privades qui se n’estan lucrant”.

Tot i no compartir el model de gestió, el partit ha celebrat mesures com la descentralització d’algunes activitats. El Llaminer, per exemple, va tornar a visitar durant el mes de desembre els barris de tots els districtes per encendre els llums de Nadal. Al parer de la formació, es tracta d’un “avenç significatiu” per fer que les propostes més atractives arribin arreu.

La rèplica municipal

Per la seva banda, fonts municipals han defensat que “el Nadal és una proposta cultural potent i de qualitat que la pot gaudir qualsevol persona, independentment del seu estatus social”. En aquesta línia, destaquen que genera un impacte econòmic i social que reverteix en els comerços, la restauració i la marca de ciutat. “Evidentment suposa una despesa, però tota activitat cultural, des de les associacions de veïns a les activitats de cultura popular, té associada una despesa en suport logístic, neteja, seguretat, tramitació administrativa, i no per això deixarem de fer-les”, conclouen.

Foto de portada: encesa de l’enllumenat al Passeig. Autor: David Jiménez.

Els comentaris estan tancats