iSabadell.cat
Maties Serracant: “Seria fantàstic unir les esquerres a Sabadell però no ho veig possible”

El geògraf Maties Serracant ha pres possessió aquesta setmana de la seva acta de regidor. Amb 37 anys però gairebé 20 d’implicació en campanyes ambientals, serà regidor de l’Entesa per Sabadell amb vocació de continuitat el proper mandat. Assegura que ja en el primer ple ha detectat un excés de retòrica i manté que la ciutat encara no s’ha recuperat del daltabaix del cas Mercuri. No ho farà, diu, fins que les relacions entre govern i oposició siguin més saludables.

Serracant assegura que la seva gran escola política ha estat l’Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura (l’ADENC) i en concret la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC). Va arribar-hi amb 18 anys mentre estudiava Geografia a la UAB. L’any 2011 va ser el candidat número 10 a la llista de l’Entesa per Sabadell. Des de dimarts és el segon regidor d’aquesta formació. Fa anys, però, que els seus posicionaments al voltant de l’urbanisme, el paisatge urbà o les infraestructures locals són exposats a les taules de decisió.

Dimarts va viure el primer ple com a regidor. És un canvi important i segur que es veuen les coses diferent des de l’altra banda. Sensacions?
Era un ple d’aterratge i per sort tinc la Virgínia [Domínguez, portaveu de l’Entesa per Sabadell] al costat i només havia de defensar un punt al ple. Però ja he vist que hi ha massa retòrica i potser tots hauríem d’anar més al gra. Posar-nos tots les piles.

Pren possessió de l’acta de regidor quan falta menys d’un any i mig per a les eleccions. Substitueix qui va ser el número 2 de l’Entesa. I vostè era el número 10. Hi ha gent que no ho entén. Els hi explica?
Entra en una estratègia a mig i llarg termini de l’Entesa.

Una estratègia electoral.
Sí. No vol dir que vulguin que jo vagi de número 1. Però sí hi ha la voluntat de que jo continuï com a regidor el proper mandat. Quan parlem de regeneració, ens ho creiem. Vol dir que hi hagi solapaments entre persones que porten un temps i coneixen com funciona l’Ajuntament i altres amb menys experiència. I tots ens anem formant els uns als altres. Es tractava de consultar les llistes del 2011, veure qui volia tenir més pes i qui tenia il•lusió. Jo ara podia i volia. A més, estava clar que en Juli [Moltó] no seguiria perquè la seva voluntat era ser regidor un mandat.

Després ens tocarà una altra fase: veurem qui encapçala i qui va a les llistes. Però això fins ara no s’ha posat sobre la taula.

En qualsevol cas, la seva predisposició a ser regidor va acompanyada de la disposició a ser cap de llista l’any vinent?
Sí. Jo entenc que puc fer aquesta tasca. Però encara no n’hem parlat. Ni tan sols hem parlat de com s’ha d’escollir el candidat. Buscarem que sigui un procés natural.

També es diu que vostè és el pont perquè l’Entesa i la CUP, també el MPS, vagin junts a les eleccions. Fa mesos que en parlen. La seva aposta és que Entesa i CUP vagin junts?
És un procés que ve de lluny i encara queda molt per fer. Però la majoria dels que estem a les dues o tres bandes veiem com un absurd que l’Entesa i la CUP vagin separades [Serracant recorda que va donar suport a la CUP en les eleccions autonòmiques del 2012]. Hi havia gent que l’any 2011 tenia el cor dividit entre votar a l’Entesa o a la CUP. La gent no entén que dues forces així, que malgrat tot tenen diferències i criteris diferents, perdin l’oportunitat de sumar. I sumar vol dir ser capaços d’alguna cosa més rica que una assimilació. També vol treballar pel projecte el MPS [Moviment Popular de Sabadell], una suma de col·lectius.

Cal generar il·lusió sobre gent nova que encara no s’ha implicat. Que gent que fins ara no s’ha involucrat en la política municipal ara doni el pas. La gent de l’Entesa ha jugat a la implicació al carrer però sobretot a les institucions per tal que alguns discursos que no tenien espai a l’Ajuntament ara en tinguin. Ara necessitem el MPS i la gent de la CUP per fer més força.

És possible un apropament de l’Entesa amb EUiA i fins i tot ICV?
La meva sensació és que és complicat. Com a Entesa tenim clar que nosaltres tenim un programa i un codi ètic i aquesta és la nova base per parlar amb tothom. Ara mateix, hi ha una línia clara per generar espais de treball amb la CUP i el MPS.

Hi ha un marc que està acotat per uns eixos bàsics i uns compromisos lligats amb el codi ètic, que tenim les Candidatures Alternatives del Vallès. ICV i EUiA ara estan en un procés (#araesdemà). També està el Procés Constituent, l’aparició i el creixement del qual veiem amb simpatia. Tenim una proximitat més gran amb el Procés Constituent que no pas amb ICV i EUiA. Procés Constituent és una forma de fer política amb tot un seguit d’elements que també estan a la nostra gènesi: codi ètic, limitació de sous, caducitat i no acumulació dels càrrecs.

En teoria seria fantàstic unir les esquerres a Sabadell. Sí. Però sabem que hi ha diferències de formes, de programa i hem de pensar no només en clau electoral sinó també en la necessitat després de treballar junts.

Continuar amb l’actual fragmentació de les forces d’esquerra a Sabadell no és renunciar a transformar la ciutat des del govern, com per exemple va fer durant 20 anys Antoni Farrés?
[silenci]… Sí en teoria. Sembla que seria l’única opció. Unir, unir, unir. Però per unir-nos, per fer un front comú calen unes circumstàncies: persones que treballin per això i formes de fer comunes. Tan de bo es donessin les circumstàncies. Però ara jo no les veig. A l’Entesa no les veiem. Potser sóc excessivament realista. No ens hem d’enganyar que pugui ser viable una unió d’esquerres més àmplia que la que plantegem.

Durant aquest any i poc que farà de regidor, què vol aportar al seu grup i al consistori en general?
Feina de formigueta. El que m’agrada de l’Entesa i vull reproduir és la dedicació. Mirar expedients. Anar a les reunions. Mirar les coses en detall. Fiscalitzar. Perseguir. Demanar. Preguntar. Fer de corcó. Hi ha gent a qui no els agrada però és el que fem. En quins àmbits? On tinc més coneixement: territori, medi ambient, mobilitat…

M’il·lusiona tenir temps per sortir al carrer i conèixer l’àmbit de la ciutat que no està dins d’UrbanoporosiMaties Serracant, dins del col·lectiu (Sa)badall, va analitzar els buits urbans de la ciutat fa ara un parell d’anys. El treball fotogràfic i cartogràfic, de gran qualitat i que després es va publicar en format de llibre, es va exposar durant mesos a l’Aliance Française de Sabadell sent el punt de partida sobre una reflexió al voltant de la ciutat i l’urbanisme-. Vull estar en contacte amb la gent i obrir espais perquè les coses que passen a la ciutat arribin al ple. Vivim una època molt potent des del punt de vista de la ciutat i del país.

Considera que la situació política a la ciutat s’ha normalitzat a nivell polític després de l’esclat del cas Mercuri?
El govern ha intentat normalitzar la situació però continuem dient que no és normal que el ple tingui tres imputats o que no s’hagi posat ordre amb els càrrecs de confiança. No és normal la situació. I traspua una sensació: a la ciutat s’ha instaurat durant anys una forma de fer política amb por, amb poc debat, amb decisions fetes d’esquena. Una forma de ser esquerpa, que genera desconfiança, amb desqualificacions cap al contrari. Una forma gairebé ofensiva de tractar a l’oposició.

Ho diu per la repetida acusació del govern Bustos cap a l’oposició de formar ‘el bloc del no’ o la ‘cultura del no’?
És més que això. És anar a reunions i tenir una sensació de menyspreu. S’ha maltractat molt l’oposició. Ens han atacat de radicals i moltes altres coses. Aquestes actituds generen una tensió, que jo he viscut quan he participat de certs debats i m’han vist condicionat per una sigla política, com si la meva opinió professional ja estigués tacada per formar part d’una formació. La normalitat que fa anys que no tenim és dignificar fer política des del govern i des de l’oposició.

Hem de posar una catifa a la gent perquè vingui a explicar el que li passa, els seus problemes i com creuen que els podríem solucionar… Sabadell està plena de gent amb coses a dir que no ha volgut entrar a debats, posicionar-se a la ciutat perquè la forma de fer política se li feia molt feixuga i poc amable.

L’exemple del Passeig en aquest sentit és significatiu. Després d’un procés més o menys ben iniciat fa quatre anys s’ha mostrat la incapacitat del govern d’acabar bé un procés de debat per millorar el Passeig. Després de molts esforços ho hem aconseguit a través de la Fundació Bosch i Cardellach.

Però hem d’aconseguir que tots els projectes siguin resolts traient el suc de la gent de la ciutat que té coses a dir, amb coneixement i que fins ara han estat ignorats o no han volgut entrar quan han vist les formes de funcionar del govern local. D’aquí sortiran les bones idees i no dels quatre que tenim representació al ple. Si a la gent la deixes pensar i participar amb dignitat, pot aportar moltíssim.

Fa dos anys de l’exposicio Urbanoporosi, gairebé una radiografia de l’urbanisme en crisi a Sabadell. Quina és la situació actual?
Si fa no fa estem igual. Però ara cal que fem un balanç de la transformació de la ciutat industrial en aquests 30 anys de democràcia. És una de les coses que necessitem: veure on som i tornar a marcar el rumb.

Parlar del model de ciutat.
Crec que la crisi i el bagatge dels últims 10 anys han situat a la ciutat en un moment interessant que reclama que Sabadell de forma global tingui capacitat per generar debats i propostes, fòrums, dinàmiques que facin créixer el nivell de debat a la ciutat. És un dels reptes que ens planteja la ciutat a dia d’avui: generar debats perquè tothom pugui opinar, fent que entri a participar el màxim de gent possible i aconseguir entre tots dissenyar el Sabadell del futur.

Foto portada: el regidor de l’Entesa, Maties Serracant, dimarts passat al ple. Autor: J.d.A.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anna a febrer 10, 2014 | 12:57
    Anna febrer 10, 2014 | 12:57
    Dos cosas: 1ª.-Pasar del puesto numero 10 de la lista electoral al número 2 es mucho pasar, con lo que admiten que cambian a sus anchas el resultado democrático de las urnas y se quedan tan panchos. 2ª.- Efectivamente es imposible la unidad de la izquierda, dado que los señoritos pijoprogresistas de Gracia y de la Creu Alta, en modo alguno pueden mezclarse y menos ser mandados por la plebe de Torreromeu o Campoamor.
    • Icona del comentari de: isidre a febrer 10, 2014 | 19:39
      isidre febrer 10, 2014 | 19:39
      Anna o com et diguis, si desconeixes els motius del canvi i realment t'interessa saber-ho t'ho aclareixo. Les organitzacions com l'Entesa que es regeixen per un codi ètic on els regidors només poden estar dos mandats seguits, i per tant l'actual cap de llista no es podrà tornar a presentar el 2015, i si a més coincideix que el que va segon ja havia anunciat la seva voluntat d'estar només un mandat, cal que prenguin decisions per garantir que una persona doni continuitat al treball que el grup municipal està fent i tingui el coneixement necessari del funcionament municipal. Si a més tens en compte que la gent de l'Entesa no estem en política per per viure de la política, has de trobar la persona en la coincideixi la seva disponibilitat personal i professional per dedicar-s'hi. Si això comporta moure, tres, 10 o 20 llocs i ho aprova la corresponent assemblea no hi veig el problema, sinó tot el contrari. Ara bé si preferim els qui viuen de la politica sense cap condició que ho limiti, llavors parlem d'una altra cosa a la que l'Entesa no hi juga. Pel que fa al 2n punt, m'estalvio respondre perquè no acostumo a perdre el temps a respondre insolències.
      • Icona del comentari de: Magda Ruiz a febrer 11, 2014 | 09:45
        Magda Ruiz febrer 11, 2014 | 09:45
        Pasar del número 10 de la lista electoral a ser concejal, es de comportamiento ético? O de visión electoral y partidista? Entesa hace tiempo que ha empezado la campaña. Apuesto lo que sea que Maties será el primer candidato para las elecciones 2015.
        • Icona del comentari de: Salvador Aymerich a febrer 11, 2014 | 16:31
          Salvador Aymerich febrer 11, 2014 | 16:31
          Estic d'acord amb Magda Ruiz
  2. Icona del comentari de: Maite a febrer 10, 2014 | 13:52
    Maite febrer 10, 2014 | 13:52
    Dues altres coses: 1.- La ciutat no es recuperarà del cas Mercuri fins que no es depurin responsabilitats polítiques i es renovin els càrrecs directius de l'Ajuntament. No hem d'oblidar que tot l'equip de govern del PSC dona suport al Bustisme i no s'ha sentit una sola veu d'autocrítica. 2.- L'única esperança per Sabadell és una esquerra unida alternativa que pugui arreplegar els vots de tots aquells que han decidit no votar més PSC (que de ben segur en seran molts) . És molt improbable aquesta unió, però no impossible i si no s'intenta es tornarà a deixar Sabadell en mans d'aquest PSC que ja coneixem, encara que sigui amb comandament a distància.
  3. Icona del comentari de: John Silver a febrer 10, 2014 | 19:23
    John Silver febrer 10, 2014 | 19:23
    Dos cosas más: La primera: se ha perdido una oportunidad de oro para desbancar el "Bustismo". Tendrán que dar cuenta los partidos de la oposición del hecho de no haber sido capaces de hacer "Justicia" y enviar a todos los chorizos del P.S.C. , si no a la calle, sí a la oposición. Segunda: Perdida la primera opción, no perdáis la segunda, cual es conseguir unir -al menos- a todas las fuerzas de izquierda en una sola candidatura. Ya es hora de dejar de mirarse al ombligo a ver quién le tiene más rojo, más independentista, más luchador, menos "reformista"... y todo ese largo etc. que acompaña a la "burrocracia" y a las ansias de protagonismo. Estáis representando a la ciudad, no a una ideología. Y un saludo cariñoso a la señora Anna, compañera y asidua comentarista de este diario. En sus escritos es difícil saber realmente cuál es el mensaje que quiere transmitir. Se percibe fácilmente la crítica pero noto a faltar la parte constructiva, de propuesta para cambiar las cosas. Por todo lo demás, le animo para que siga escribiendo, pues es usted realmente incisiva. Muchas gracias y perdone si con mis palabras le ofendo. Nada más lejos de ello es mi intención.
  4. Icona del comentari de: Lucas a febrer 10, 2014 | 21:28
    Lucas febrer 10, 2014 | 21:28
    Tothom parla d'associar tots els partits d'esquerra per desbancar el PSC. Jo crec en canvi que l'Entesa l'encerta de ple mirant, no cap a la política tradicional, amb les seves lògiques que cada cop s'allunyen més de la societat, si no cap a l'associació amb col·lectius que lluiten cada dia al carrer. Col·lectius que se senten abandonats per aquesta esquerra d'ICV-EUiA. Col·lectius que, dit sigui de pas, són els que estan cada dia al peu del canó en la defensa dels drets civils, laborals, ambientals, contra l'homofòbia i el patriarcat... Allà, al carrer, és on s'ha d'unir l'esquerra. I no als despatxos, fent números. Tot el demés és vendre fum i viure una gran hipocresia. Malauradament ICV et al. són ja percebuts (amb raó) com part de l'establishment polític i per tant cap ganes de sumar-m'hi a aquesta il·lusió enganyosa de fer l'enèssim intent d'Olivera, Syriza... Ara toca LLUITAR! Tan de bo l'ES i la CUP tirin endavant una candidatura d'esquerra alternativa. Molts dels que estem esgotats de la política convemcional agrairem aquesta entrada d'aire fresc a la Plaça Sant Roc! Un huracà que escombri la mediocritat, la superbia i la cleptocràcia.
    • Icona del comentari de: Roger a febrer 11, 2014 | 12:11
      Roger febrer 11, 2014 | 12:11
      La idea de ICV, o així o entenc jo, és ser la eina de transformació política de les reivindicacions socials que avui tenim als carrers:" tenir un peu a les institucions i un altre al carrer". I estic d'acord amb tu que últimament ICV Sabadell, o almenys els seus caps més visibles, van clarament coixos d'un peu. Però tots sabem que Entesa i la CUP tampoc són sants i que en qualsevol reivindicació al carrer o plataformes on vegin un persona que pensa diferents a ells, discrepi,tingui les sigles d'un altre partit, etc. responen amb grunyin. O si veuen que no poden capitalejar una plataforma hi deixen de participar, almenys la CUP. Podríem seguir amb moltes més crítiques per a tots sense posar cap punt constructiu, però crec que no es la actitud que em de tenir. En canvi, crec que en Maties te l'actitud que hauríem de tenir tots. Clar que hi veu defectes en els altres partits i tot i que no ho digui, segurament en el seu també. Però també sé que quan algú d'un altre partit vol participar en una lluita concreta no li dona l'esquena.
  5. Icona del comentari de: Joan a febrer 11, 2014 | 07:36
    Joan febrer 11, 2014 | 07:36
    "Procés Constituent és una forma de fer política amb tot un seguit d’elements que també estan a la nostra gènesi: codi ètic, limitació de sous, caducitat i no acumulació dels càrrecs." Això que comenta en Maties no és cert. L'estructura interna del Procés Constituent no preveu la caducitat dels càrrecs i la no acumulació. De fet, a l'Assemblea General del passat desembre, precisament a Sabadell, es van refusar propostes en el sentit de rotació dels càrrecs.
    • Icona del comentari de: isidre a febrer 11, 2014 | 09:27
      isidre febrer 11, 2014 | 09:27
      Perdona Joan, però no és ben bé com tu ho dius, simplement perquè el Procés Constituent no ha abordat encara l'aprovació d'un codi ètic que reguli les condicions dels càrrecs electes, entre altres coses perquè el Procés C tot just està en construcció i no ha definit la seva estratègia electoral. Estic convençut que quan ho faci anirà en el sentit que diu el Maties, perquè forma part de la marera d'entedre la política del Procés.
      • Icona del comentari de: Joan a febrer 11, 2014 | 15:34
        Joan febrer 11, 2014 | 15:34
        Bones Isidre, cert que no ha aprovat cap codi ètic, però dins el Procés Constituent no es preveu, ni es va aprova,r que els càrrecs quedin limitats. Seria lleig que ho limitessin per càrrecs electes públics i no ho limitessin pels dirigents de la formació (no oblidem que té una coordinadora com la resta de partits polítics).
        • Icona del comentari de: isidre a febrer 13, 2014 | 00:11
          isidre febrer 13, 2014 | 00:11
          Si és clar i com una entitat, una associació, com un club, una comunitat, com una cooperativa, una ampa, ... com qualsevol organització que realment vulgui funcionar. Com qualsevol espai on hi hagi persones que tinguin un objectiu. El problema no és la coordinadora, el secretariat o la junta. El problema és si no hi han mecanismes clars d'elecció i de renovació, si hi ha democràcia interna o no, si qui decideix és la majoria o un reduit grup, si defensen els interessos del col·lectiu o els personals, etc. etc. Aquí és on rau el problema.
  6. Icona del comentari de: Enric Mata a febrer 11, 2014 | 11:20
    Enric Mata febrer 11, 2014 | 11:20
    En primer lloc, Maties, moltes felicitats per aquesta nova etapa que inicies. 'Però moltes de les coses que et diuen tenen raó i em dol. És veritat que hi ha una esquerra anomenada " gauche divine" que difícilment s'entendrà amb persones i partits d'altres àmbits esquerrans. Però aquells que us critiquen ignoren igualment que a ICV n'està ple d'aquells que tenen un bon sou i càrrec. Una d'elles la cap a l'Ajuntament que comet el mateix error d'altres d'acostar-s'hi molt i molt poc als barris. La Dolors Camat, per exemple, pertany a una generació molt llunyana de gent que està patint la crisi, perquè ella no en té. De tota manera, la unitat de l'esquerra és desitjable i molt més a Sabadell. Si hi ha una candidatura ERC, Entesa, CUP, ICV, Euia por treure uns 10-11 regidors, perquè tots sabem que separats no treuran ni 7. A més, el PSC, en el pitjor dels casos pot treure'n 8-9 i amb Ciu o Ciutadans ja en tindrien prou. Cal una regeneració i aquesta passa per oblidar els personalismes i fer un programa de mínims. Si no en sou capaços, o bé la pija Marta Farrés o el llepaculs Ayuso serà alcalde de Sabadell. HO VOLEM AIXÒ?
  7. Icona del comentari de: Monica Garcia Roca a febrer 11, 2014 | 13:05
    Monica Garcia Roca febrer 11, 2014 | 13:05
    No és possible la unió de l'esquerra perquè l'Entesa no la vol perquè fa temps que no tenen voluntat de governar! Qualsevol altra cosa són excuses!! Codi Ètic? Limitació de mandats? Acàs el titular és: l'Entesa demana que s'accepti un codi ètic per conformar una llista d'unió de les esquerres?? No ens prengueu per tontos home!! I pretendre que la CUP són moviments socials!! No em facis riure! Qualsevol que hagi participat d'espais plurals sap que la CUP quan entra o ho intenta copar o ho rebenta! Conec gent que no participa de la PAH des de que no es pot pensar diferent que el Pau Llonch! I posar-se mil sigles per fer veure que és molta gent és molt patètic! Clar que per altra banda a ICV la Garcia i a EUIA la Marisol Martínez són iguals que el Bustos i faria molta por que entressin a l'Ajuntament! Amiguisme i més amiguisme! Però estic d'acord amb l'Anna que almenys aquests treuen vots on els han de treure, i no l'Entesa que treu vots als mateixos barris que CiU! Però al senyor Isidre Soler que li diguin les veritats a la cara i algú de barri li sembla una insolència! Quin fàstic! Que lamentable la situació de l'esquerra a Sabadell! Que decepcionats que ens teniu als ciutadans! En aquest plan tenim Bustisme per anys!
  8. Icona del comentari de: Salvador Aymerich a febrer 11, 2014 | 16:41
    Salvador Aymerich febrer 11, 2014 | 16:41
    Fa anys que he deixat de creure en la unió de l'esquerra. Massa personalismes.
  9. Icona del comentari de: Manolo Valle Jimenez a febrer 11, 2014 | 17:39
    Manolo Valle Jimenez febrer 11, 2014 | 17:39
    En Sabadell, la pureza de algunos grupos o mejor dicho personas, ha llevado a la situación desunión de las izquierdas. Compañeros y compañeras, esta enfermedad viene de muy lejos, antes incluso del 1999, aunque allí empezó a ser evidente. En Sabadell hay la especialidad de ejercer la autodestrucción entre las izquierdas. Y lo lamento pero ES se lleva la palma. Viví muy de cerca las elecciones del 1999 y los conflictos posteriores. Muy duro, siempre con el mismo tema, esta persona vetada, la otra no la quiero, a este ni en pintura, la otra no me fio. Se perdió por menos de 100 votos, y la razón fue la lucha interna. Hemos tenido Bustismo hasta ahora por menos de 100 votos, de 20 familias maltratadas políticamente. Muchos, que ahora ya somos abuelos, quedamos destrozados en aquel momento. Y nada ha mejorado por lo parece, leyendo a Maties Serracant. Ningún tipo de reconocimiento y aprobación entre las izquierdas, ni siquiera hay el valor, de reconocer que los cambios, jo creo que positivos, que hoy tenemos en la ciudad, son por el paso en frente de una mujer, que echó dos ovarios, cosa que no hicieron los puros. No, todo no es pues culpa del Bustismo, con el llegaron las malas practicas y la corrupción, pero la falta de generosidad ya estaba , es como dicen en mi tierra, haberlas hailas. Una pena para Sabadell.
  10. Icona del comentari de: Lucas a febrer 11, 2014 | 19:13
    Lucas febrer 11, 2014 | 19:13
    Quan no et vols unir a ICV ets un purista. M'encanta. Crec que la idea de crear una candidatura des de baix no està tancada a cap persona. Precissament la idea és crear un moviment de lluita amb una pota al carrer i una a les institucions, on cada persona hi tingui un vot. On es decideixi pels sabadellencs i sabadellenques des de Sabadell. On no s'atengui al que diu l'Herrera, la Camats o el Junqueras. Hi ha ganes d'estampar una bufetada a la política desacreditada que ha desmobilitzat tothom i que ha generat cansament i frustració. Hi ha ganes de recuperar valors com democràcia, participació, fiscalització i lluita. Fer creure que canviarem les coses amb el miratge d'una unió amb ICVEUIAERC és fer volar coloms i són cants de sirena que només busquen el vot. Res més. Com malauradament ja hem vist massa vegades.
  11. Icona del comentari de: Dani a febrer 13, 2014 | 10:16
    Dani febrer 13, 2014 | 10:16
    Francament, i després de dues legislatures donant suport a l'Entesa, deixaré de fer-ho, vagin amb qui vagin. El motiu principal, que els veig còmodament instal·lats en l'oposició. Tant, que no percebo cap projecte global i transversal de ciutat d'aquest grup. I en aquests moments, que la ciutat va a la deriva de mala manera, és necessari.
    • Icona del comentari de: Maties a febrer 18, 2014 | 12:21
      Maties febrer 18, 2014 | 12:21
      Dani, compartim la necessitat de tirar endavant un projecte de ciutat. Ho procurem fer, malgrat el dia a dia de la ciutat no sempre fa possible fer-ho amb prou força i encara menys explicar-ho prou com perquè aquesta intenció arribi als mitjans. Hi seguirem treballant sense deixar de fer la oposició que també ens pertoca de moment.
  12. Icona del comentari de: Mentirosa Compulsiva a febrer 17, 2014 | 21:22
    Mentirosa Compulsiva febrer 17, 2014 | 21:22
    Buenas, yo es la primera vez que me pronuncio sobre las izquierdas, estas, ES, que considero Burguesia desubicada, por no llamarla rebotada, lo cierto es que la izquierda a la que hacen alusion, seguro que la repudian como bien ha dicho alguien antes, dificilmente se mezclarian con vecinos de barrios distintos al centro, Gracia o Creu Alta, y si esos ademas no son universitarios no solo no se mezclarían sino que los repudiarían. La CUP, ahora está en auge, y los señoritos de la Entesa lo saben, y por eso les interesa aprovecharse, dejar que sean su pasaporte al Ayuntamiento, y esa es la principal razon, por la que se puede hacer lo que sea, para pasar del 10 al 2, si el resultado es seguir estando. No es por casualidad que ahora no quieran asociarse, con ICV-EUiA, u cualquier otra, lo que pasa es que como todos estamos desencantados con estos partidos tradicionales ahora votaremos a cualquiera que esté fuera de esas orbitas, aunque sea solo como castigo, pues ahora toca buscarse un compañero de viaje que les garantice una silla en el Ayuntamiento. Yo preferiria que la CUP fuese sola en las proximas elecciones, seguro que obtendria mejores resultados que en una candidatura con sopa de letras, y que saldria mas regidores que si han de repartirse sitios en la candidatura con otros colectivos.
  13. Icona del comentari de: Pilarin a febrer 18, 2014 | 23:17
    Pilarin febrer 18, 2014 | 23:17
    M'encanta. Menstrestant, la gent que es diu d'esquerres proguessista que no vol posar-se d'acord amb els altres afins per no contaminar-se, els dels PSC continuaran estan al poder pels segles dels segles amén. Algú s'ha parat a pensar on són les diferències d'uns i d'altres? Penso que no són tantes. Llavors, qui li ha dit a l'Entesa que ella és l'única "garante" de tenir una "ética" deixant fora a la resta? L'ètica i l'honestat la té molta més gent del que ens pensem!
    • Icona del comentari de: Maties a febrer 19, 2014 | 11:55
      Maties febrer 19, 2014 | 11:55
      Tal com ja recull l'entrevista "La meva sensació és que és complicat." En cap cas l'Entesa, ni en aquest cas jo, tenim interès en no posar-nos d'acord o en deixar ningú a fora, ni tampoc de posar-nos etiquetes de puresa a nosaltres mateixos. Més que parlar d'ètica o honestedat, podem parlar de compromisos en les formes de fer política: no acumulació de càrrecs, no professionalització (2 legislatures màxim), no a política de pactes per engrunes o de cara a la galeria ... I, més enllà d'això, en el dia a dia hi ha diferències que han estat significatives i que sens dubte cal fer l'esforç de saber explicar.

Respon a Mentirosa Compulsiva Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa