Foto portada: la candidatura de Marta Morell, a la plaça de Gabriel Pujol. Autor: David B.

Morell es queda sola a les primàries de Podem i vol ser cap de llista dels comuns

  • La secretària general de Podem, única precandidata a les primàries. Es postula per liderar els comuns el 2019. 
  • “És el temps de les dones”, diu. Crítiques a Berlanga: “hem trobat a faltar un altre tipus de lideratge”. 

La secretària general de Podem Sabadell, Marta Morell, es queda sola a les primàries que ha organitzat el partit per escollir els candidats dins dels comuns. L’altra candidata, Alejandra Sandoval, no ha passat el topall. Així Morell serà la principal cara visible de Podem a les primàries. Morell ha fet públic que vol liderar la coalició dels comuns i ha deixat crítiques al paper de Joan Berlanga: “hauria d’haver estat alcalde i ha renunciat al càrrec de portaveu. No pot tornar a passar”. 

Morell ha presentat el seu equip per al procés de primàries de Podem, que ha de decidir els candidats que el partit lila aportarà a la coalició En Comú Podem Sabadell. En tot cas, si no hi ha canvis, ella en serà la principal candidata, ja que l’altra persona que es va presentar, Alejandra Sandoval, no ha complert el requisit d’estar inscrita en un Grup de Treball Municipalista i queda fora del procés.

“Vull ser la primera alcaldessa de Sabadell”

En tot cas, Morell ha avançat que, si és escollida candidata, voldrà liderar la coalició En Comú Podem Sabadell. També s’ha postulat per al mateix càrrec Joan Berlanga, cap de llista d’Unitat pel Canvi l’any 2015 i actual primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament:

“Vull reservar un lloc destacat a la llista per a Joan Berlanga però ara és l’hora de les dones i d’un altre tipus de lideratge, que hem trobat a faltar. Ell hauria d’haver estat alcalde i no ho ha aconseguit, i després ha renunciat a ser el portaveu del govern. Això no es pot tornar a repetir”, ha assegurat.

El procés intern a Podem acabarà a finals de novembre, amb les votacions per escollir cap de llista i vuit candidats més. Després els representants del partit lila hauran de pactar la resta de la llista, i l’ordre, amb els representants de Catalunya en Comú. En tot cas, Morell creu que la confluència ha de ser liderada per dues dones “sense descartar que siguin de Podem”. La secretària general de Podem avança que “fins que el nostre procés intern no acabi no seurem a negociar criteris per fer la llista”.

Vidal “se situaria fora del partit” si es presenta a les municipals

Morell ha qualificat com a molt greu que l’exsecretari general, Ramon Vidal, i la resta del cercle Podem Sabadell Decano, plantegin presentar-se a les municipals “per competir amb Podem. Si ho fan se situarien fora del partit però és la direcció catalana qui hauria d’emprendre les mesures pertinents”. Preguntada per aquest digital, Morell ha confirmat però que el Consell de Coordinació de Sabadell ja ha posat els fets en coneixement de la direcció catalana.

Foto portada: l’equip de Morell, a la plaça Gabriel Pujol. Autor: David B. 

Els comentaris estan tancats