ISabadell.cat
Polèmica per la compra de dues furgonetes “antiavalots” per a la Policia Municipal

L’Ajuntament destinarà uns 200.000 euros a adquirir dues furgonetes antiavalots per a la Policia Municipal. Això almenys és el que ha votat el ple, entre una certa confusió. El plenari ha tingut coneixement de la inversió en el marc d’una modificació més àmplia del pressupost municipal que ha sorprès bona part de l’oposició. Tanta que ha canviat tota l’aritmètica habitual. Vox hi ha votat a favor; les esquerres s’hi han oposat, posant les mans al cap per dotar de material d’intervenció en l’ordre públic a la Policia Municipal. Tots, però, mirant cap al PSC demanant-li claredat.

La compra de dues furgonetes per a la Unitat de Suport Estratègica de la Policia Municipal ha causat sorpresa entre l’oposició d’esquerres, que ha preguntat si és que ara canvien les prioritats del cos municipal, centrat en la proximitat. Guillem Fuster, de la Crida, ha recordat que fa 20 anys la nova -i després dissolta- unitat antiavalot de la Policia Municipal es van estrenar en una molt polèmica actuació al bar Bemba que va desembocar tota una crisi política durant el bustisme (més info: ‘La nit del Bemba i el Sorginak‘). Sílvia Renom, d’ERC, ha demanat més informació. Joan Mena, de Sabadell En Comú Podem, ha preguntat en base a quines competències tindrà furgonetes antiavalots la Policia Municipal.

El govern municipal ha sortit al pas per matisar l’adquisició. Farrés ha insistit que són vehicles per reforçar la tasca policial en cas de problemes de convivència. El regidor d’Economia, Antonio Rodríguez Galián, ha mirat de sortir al pas assegurant que són vehicles per a proximitat policial. No ha convençut ningú. Ni a l’esquerra ni a l’extrema dreta:

“L’expedient parla d’antiavalots malgrat que ara ho vulguin emmascarar per quedar bé amb els seus socis. Però diu antiavalots i a nosaltres ens sembla molt bé i ens sembla bé reforçar la policia”, ha dit Nuria Acacio de Vox.

Les declaracions de Galián i Farrés no han convençut gaire. Mena ha demanat un segon “aclariment” perquè “l’expedient diu el que diu i si anem a una policia de proximitat no té sentit una furgoneta antiavalot, que és el que posa l’expedient”. Fins i tot ha suggerir retirar el punt per informar “amb tots els ets i uts”, anunciant un vot contrari si es mantenia el punt a l’ordre del dia. Fuster s’ha sumat a la petició.

La portaveu de Vox, Nuria Acacio, al ple. Autora: Dihor.
La portaveu de Vox, Nuria Acacio, al ple. Autora: Dihor.

Finalment Farrés ha tornat a agafar la paraula per assegurar que “són unitats de reforç policial; no canviem cap model de policia però nosaltres volem posar recursos a la policia per resoldre problemes de convivència i civisme i la policia es dotarà de recursos. No són unitats antiavalots. Si ho fossin ho diria. No retirarem el punt perquè volem fer l’encàrrec i que les furgonetes arribin tan aviat com sigui possible al carrer perquè les necessitem”.

“Error tipogràfic”

El regidor Galián ha assegurat que hi ha un “error tipogràfic” perquè en cap cas es tracta d’una compra de furgonetes antiavalots. Amb error o sense, finalment, però, tothom ha votat en clau antiavalot. Vox ho ha fet a favor, reiterant el seu argument que hi ha una “crisi de seguretat”, sumant els seus dos vots als 17 del PSC, Junts i PP. Crida, ERC, Sabadell En Comú Podem i el no adscrit Gabriel Fernàndez ho han fet en contra.

Foto portada: l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, al ple. Autora: Dihor.

Comentaris

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa