VIMUSA desencallarà la promoció de lloguer Can Gambús 2, que va amb retard i tindrà 108 pisos, a través d’un préstec a 30 anys. El ple ha autoritzat l’empresa pública a concertar un préstec a 30 anys amb l’Institut Català de Finances (ICF) per iniciar les obres en els propers mesos.

L’ICF aportarà 13,25 milions a VIMUSA per sufragar el 50 per cent del cost total del projecte, valorat en 26,7 milions d’euros. Els fons europeus Next Generation subvencionen prop de quatre de milions de l’operació.
Què és Can Gambús 2?
Es faran 108 nous pisos de lloguer, repartits en dos blocs amb un pati comunitari al mig. Es faran als carrers de Malta i del Kurdistan. Els pisos tindran entre dues i tres habitacions amb una renda d’entre els 400 i els 650 euros al mes en funció de la superfície. Els pisos tindran una estructura de fusta i es faran amb criteris d’eficiència energètica.
Una parcel·la de la Roureda, a concurs per fer 30 pisos
D’altra banda, s’ha tret a concurs una parcel·la municipal al solar on es vol fer el complex de gent gran de la Roureda. L’operador que el guanyi podrà fer 30 pisos de lloguer assequible, i també un supermercat. El solar surt a concurs amb un preu estimat de cinc milions d’euros sense IVA. La parcel·la té 2.500 metres quadrats i permet un sostre edificable de 6.600 metres quadrats. Els pisos s’adjudicaran d’acord amb el Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial.
Finalment el ple ha aprovat bonificar amb un 95 per cent l’Impost de Construccions (ICIO) per posar plaques solars en un edifici als barris de Les Termes, rehabilitar els pisos dels mestres a la Roureda, a més de transformar un espai de trasters en tres pisos adaptats a la Ronda Santa Maria (la Creu de Barberà).
Foto portada: el solar on es farà la promoció Can Gambús 2, fa uns mesos. Autora: Alba Garcia.