Contra els carrils bicis mal fets, aparcaments subterranis. És la proposta del Partit Popular en quant a la mobilitat. Els conservadors critiquen la construcció de carrils bici poc utilitzats per part de l’Ajuntament en els darrers anys. Proposen aparcaments subterranis en artèries com l’avinguda de la Concòrdia o la plaça del Pi, a Ca n’Oriac, i mesures per agilitzar la mobilitat com més policies o fer noves línies de bus.
El PP també vol una ciutat més verda, o almenys això diuen en un comunicat sobre mobilitat on es comprometen a impulsar la construcció d’aparcaments soterrats a la Concòrdia o Ca n’Oriac per millorar la mobilitat a la ciutat. Però una ciutat verda compatible amb el vehicle privat. També demanen contractar més agents de Policia Municipal per agilitzar la circulació en hores punta i optimitzar i crear noves línies de bus urbà.
Els aparcaments es farien per la via de la concessió. És a dir, una empresa faria l’obra i el manteniment a canvi de gestionar la instal·lació durant un termini de temps a convenir. El mateix sistema que s’empra als aparcaments de Doctor Robert, el Mercat Central, el Passeig Espronceda o el propi hospital de Sabadell. El mateix que vol fer Marta Farrés amb el nou aparcament sota el Passeig de la plaça Major.
El que no faran, diuen, serà ampliar una xarxa de carrils bici “ineficient” com s’ha fet en els darrers anys, assegura l’alcaldable de facto del PP, Cuca Santos. En aquest sac fiquen els carrils fets pel quatripartit 2015-2019 a la Ronda Ponent, la Rambla d’Ibèria o l’avinguda de la Concòrdia.
“El vehicle privat sempre seguirà existint i és útil per a molta gent. Sempre garantirem que el transport públic no vagi en detriment de perjudicar els usuaris del vehicle privat”, diu Santos.
Demanen “estudis de viabilitat” més rigorosos als futurs carrils bici que es vulguin fer.
Foto portada: l’avinguda de la Concòrdia, amb el carril bici ‘nou’, en una imatge d’arxiu. Autor: David B.
