Foto portada: el conseller de Territori, Juli Fernàndez, en la prova de transport públic autònom a Isil Pallars Sobirà. Font: Twitter Juli Fernàndez.

#PressingJuli per la Ronda Nord

És coneguda la poca passió que aixeca el projecte de connexió entre la B-40 i Castellar del Vallès (anomenat Ronda Nord en el seu tram sabadellenc) entre ERC. Tan poca que van frenar l’acord entre el govern espanyol i el departament de Territori quan estava en mans de Junts per Catalunya. Ara el conseller de Territori és el republicà sabadellenc Juli Fernàndez, qui ja ha descartat la construcció d’aquesta nova carretera. No obstant, se succeeixen els missatges, des del PSC a Junts per Sabadell passant pel món econòmic, perquè s’ho repensi.

Ningú es mostra del tot en contra de la Ronda Nord de Sabadell si se cenyeix a connectar l’actual final de la Ronda Oest amb la carretera de Castellar. Però el que hauria de desllorigar el seu encaix és la connexió entre el final de la B-40 (o Quart Cinturó) a Terrassa i la Ronda Oest. És el que es va anomenar Ronda Nord dels sistemes urbans de Sabadell i Terrassa al Pla de Mobilitat del Vallès que va aprovar la Generalitat l’any 2021. Aquest tram és vist com la continuació del Quart Cinturó, i amb molta oposició pels sectors ambientalistes, per exemple per la Campanya Contra el Quart Cinturó. La solució proposada i a punt de signar al juny passava perquè el govern central pagava l’obra i la Generalitat la projectava i executava. Però el pacte no es va signar perquè Esquerra Republicana hi estava en contra.

——-PUBLICITAT——-

——-PUBLICITAT——-

Amb Juli Fernàndez com a conseller de Territori, aquell preacord, del qual ell assegura no haver vist cap document, queda en poca cosa. No obstant, els seus grans promotors no llencen del tot la tovallola. “Esquerra ha d’explicar com vol millorar la qualitat de vida dels 50.000 sabadellencs que pateixen la Gran Via”, insisteix el portaveu municipal de Junts per Sabadell, Lluis Matas. També l’alcaldessa, Marta Farrés (PSC), ho ha explicitat aquest dijous en sessió plenària:

“Li donarem uns dies de gràcia perquè reconsideri la posició”. L’alcaldessa considera que cal una Ronda Nord “dotada amb els carrils que toca i es pugui pacificar la Gran Via. Espero que l’actual conseller, que és d’aquí i coneix la problemàtica, hi doni suport. Tot i que no està per la labor”.

L’arribada de Fernàndez a Territori no ha caigut gens bé entre els defensors d’aquesta infraestructura, coneixedors de la seva clara oposició. L’exalcalde parla de solucions de tren i carreteres “ajustades” a les ja existents. Els defensors de la Ronda Nord recorden que el Pla de Mobilitat del Vallès ja la preveu i esperen que l’exalcalde reconsideri el seu plantejament. L’exconsellera de Justícia, Lourdes Ciuró, va assegurar aquest dimecres en una entrevista a Ràdio Sabadell que ella mateixa havia defensat aquell acord davant el president de la Generalitat, Pere Aragonès. Quina va ser la resposta del Molt Honorable? “No va dir ni que sí ni que no”. Ara ja fora del càrrec Ciuró acusa ERC de fer “inviable” la pacificació de la Gran Via.

Foto portada: el conseller de Territori, Juli Fernàndez, en la prova de transport públic autònom a Isil Pallars Sobirà fa uns dies. Font: Twitter Juli Fernàndez.

Comments are closed.