OSV

Gran inici de la temporada de la Simfònica

  • Víctor Pablo Pérez dirigeix un concert dual.
  • Emocionant interpretació del jove pianista Szymon Nehring.

El primer concert de la Temporada de l’OSV ha resultat tot un èxit. Amb el Teatre La Faràndula gairebé ple, Víctor Pablo Pérez ha dirigit una interpretació que ha volgut girar a l’entorn de Polònia. El Cor Jove de l’Orfeó Català i el jove pianista polonès Szymon Nehring han estat uns convidats de gala que s’han fusionat amb la Simfònica de manera excel·lent.

El públic sabadellenc ha respost positivament a la crida feta per l’Orquestra Simfònica del Vallès en el seu primer concert de la temporada. Feia setmanes que la publicitat n’anunciava un de ben especial, amb obres també singulars i on el denominador comú era Polònia. A l’atractiu del pianista Szymon Nehring, guanyador del prestigiós premi internacional Arthur Rubinstein al maig de l’any passat amb tan sols 22 anys, s’afegia, no només la participació del Cor Jove de l’Orfeó Català, sinó també un programa divers i molt captivador.

A la primera part, ha sorprès el preludi simfònic Polònia d’Edward Elgar, un compositor que va aconseguir l’èxit força tard i que és bàsicament conegut per les seves marxes, la més famosa Pompa i circumstància. La Simfònica ha fet una interpretació acurada d’aquesta peça que destaca per les seves melodies, pausades i tranquil·les, i que són comparades per alguns estudiosos amb les de Wagner i Brahms.

OSV
L’Orquestra Simfònica al complet. Autor: David B.

El Cor Jove de l’Orfeó Català ha superat totes les expectatives amb la interpretació de Moving in the ghetto de la pel·lícula El Pianista, de Wojciech Kilar i l’Agnus Dei de Samuel Barber. Les veus han sonat de manera perfecta, adequant-se a la música en el moment precís. La repetició constant d’alguns fragments no ha importunat el públic assistent que ha mantingut un silenci fúnebre en tota la interpretació.

La Suite de Dràcula, també del compositor Wojciech Kilar ha sorprès per la seva potència, per la força espectacular dels violins, amb aguts continus que volien mostrar una música en la qual es barregen la sensualitat, l’horror, però també el patetisme, la malenconia i la solitud d’un personatge universal que farà tot el possible per recuperar l’amor perdut. La part final “The storm”, ha començat amb una música distorsionada que acabarà sent interrompuda per la força dels instruments de vent i la reiteració insistent d’una única frase a càrrec de poderoses veus masculines, fidel reflex del poder de Dràcula.

A la segona part, el pianista Szymon Nehring ha mostrat una elegància i una sensibilitat fora del comú, en interpretar el Concert per a piano i orquestra núm. 1, en Mi menor, op. 11 de Frédéric Chopin. Estrenat a Varsòvia l’11 d’octubre de 1830, va ser un dels concerts de comiat del compositor polonès abans que abandonés el seu país. L’orquestra ha fet una entrada impetuosa, i poc després l’ha feta el piano que ha anat esdevenint virtuosa, amb un tema central més pausat. El jove pianista polonès ha aprofitat per mostrar el seu talent amb solos de delicada bellesa i on ha quedat palès el romanticisme de Chopin. Precisament aquests solos, amb fragments que gairebé ratllaven el silenci, han servit al públic assistent per aplaudir fervorosament la seva interpretació i la de tots els músics, destacant-ne, també, la dels fagots, les flautes, els clarinets, els oboès, les trompes, les trompetes, el trombó i els timbals. Szymon Nehring ha correspost els aplaudiments dels sabadellencs amb un fragment del ballet Petrushka, del compositor rus Igor Stravinsky.




En definitiva, un molt bon començament de la Temporada de Concerts de la Simfònica que promet música i espectacle de gran diversitat i categoria. El pròxim, el divendres, 16 de novembre amb música de pel·lícules, dirigit per Rubén Gimeno i amb la participació de l’actor Iván Morales.

Foto portada: un moment del concert d’aquest divendres. Autor: David B.