ISabadell.cat
Demanen convertir en un jardí l’antiga estació de Gràcia

Els membres de la Comissió de l’Espai Públic del barri de Gràcia consideren fora de lloc la construcció d’un aparcament de vehicles en superfície, per a determinats usuaris dels FGC, a l’espai entre l’estació de Can Feu-Gràcia i la carretera de Molins de Rei de Sabadell.

La Comissió de l’Espai Públic de Gràcia, formada per l’Agrupació de Veïns de Gràcia, l’AMPA Escola Teresa Claramunt, la Plataforma soterrament FGC ARA, l’OAR Gràcia, Rambla Iberia Respira, els Geganters de Gràcia i els Músics de Gràcia, han fet arribar un escrit al president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, on exposen la seva disconformitat en la construcció d’un aparcament de vehicles en superfície a l’antiga estació de Gràcia.

Avui en dia les polítiques relatives a l’espai públic passen per a destinar-lo principalment a les persones i a la seva qualitat de vida. Construir un aparcament de vehicles en superfície, enlloc de destinar-lo a les persones, respon a un concepte molt antiquat de l’ús de l’espai públic, per sort superat per la majoria de ciutats, on les tendències, tan públiques com privades, amb una mínima visió de progrés han assumit que la qualitat de les nostres ciutats no passa per ocupar de vehicles l’espai públic, sinó que passa per a destinar-lo zones enjardinades”, asseguren.

Els membres de la Comissió asseguren que l’aparcament “va en contra dels nous reptes a favor de la sostenibilitat i de la millora de la qualitat de l’aire” i que “les persones que acudeixin amb vehicle a l’estació de Can Feu-Gràcia, no han de tenir cap dificultat per estacionar en zones properes a l’estació, tal i com ha vingut succeint des de l’any 2013 en que va ser eliminat l’anterior aparcament”.

Per aquests motius sol·liciten al president de Ferrocarrils “que desestimi la intenció de convertir aquest espai a estacionament de vehicles i pugui ser destinat novament en la zona enjardinada que havia estat”.

Foto portada: imatge de l’antic aparcament de l’estació de Gràcia. Autor: Google Maps.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Nuria Prat a març 04, 2017 | 21:34
    Nuria Prat març 04, 2017 | 21:34
    I d'aquí dos díes demanaran pacificar la zona i que no puguin circular vehicles. Al final tindran un barri privat amb una estació només per a ells. Això sí, tots amb una samarreta de "Casa nostra és casa vostra"
  2. Icona del comentari de: Julio Santos a març 06, 2017 | 11:45
    Julio Santos març 06, 2017 | 11:45
    Precisament, aquesta és la idea, anar per a una mobilitat més sostenible i no haver de respirar tanta contaminació. I que quedi clar, que tinc cotxe, que visc al centre, al costat de l'estació de Renfe i vaig cada matí caminant a deixar al meu fill a l'escola bressol, i torno per agafar el tren cap a Barcelona. Més de 30 minuts caminant, i encara haig de anar esquivant cotxes que no respecten passos de vianants, es pugen sobre les voreres, etc. La ciutat és de les persones. I no dubtis, Nuria, que ens hi acostumarem, igual que va passar quan es van fer les zones de vianants al centre o es va prohibir fumar en espais públics. Els canvis a vegades són difícils, però ens hi acostumarem, pel bé de les properes generacions
  3. Icona del comentari de: Silvia a març 06, 2017 | 17:04
    Silvia març 06, 2017 | 17:04
    Em pots dir Julio exactament, jo que tinc de caminar mes de mitja hora per anar l'estacio mes próxima i que tinc un problema de mobilitat reduida com m'aniré acostumant a anar caminant cap a l'estació? Hauré de continuar anant a Sant Quirze com fins ara perquè allà si que entenen el que es una estació modal tal i com ho entenen aixì a la resta de ciutats modernes d'Europa? Explica'm-ho si et plau perquè potser tu que ets tant jove i agil podràs donar-me una solucció perquè el meu peu malmès aconsegueixi caminar una hora cada dia. Que mes voldria jo! Per si la solució que em dónes passa per agafar l'autobus, sàpigues que contamina molt menys el meu cotxe que es hibrid i adaptat als "petrolers" que tenim per autobussos a aquesta ciutat.
    • Icona del comentari de: Julio Santos a març 07, 2017 | 10:21
      Julio Santos març 07, 2017 | 10:21
      Evidentment no em referia a persones que tenen problemes de mobilitat Silvia. Però quan parles de ciutats modernes, estàs parlant d'un model implantat fa temps, i potser s'ha d'anar per altra via. Reservar espai públic a les ciutats per aparcaments no és el camí, al meu entendre. S'ha de reforçar i modernitzar el transport públic. Perquè si realment agafes els fgc a Sant Quirze, a certes hores aniràs dempeus, sempre depenent del civisme de la gent perquè et cedeixi un seient. Estan saturats i s'han de reforçar. Els autobusos es van poc a poc substituint.
  4. Icona del comentari de: Isidre a març 06, 2017 | 17:42
    Isidre març 06, 2017 | 17:42
    Núria (???) Efectivament, volem les ciutats per a les persones. Portem masses anys destinant l'espai públic a l'ús exclusiu dels vehicles privats i això ha comportat una important pèrdua de qualitat i greus problemes de contaminació i de salut pública. No es tracta d'eliminar els cotxes, sinó que tinguin l'espai que els hi correspon, no més. Millorar les ciutats i la qualitat de vida passa necessàriament per a reduir els vehicles privats, guanyar espai per a les persones i potenciar el transport públic, les bicis i l'anar a peu.
  5. Icona del comentari de: Isabel Molins a març 07, 2017 | 12:34
    Isabel Molins març 07, 2017 | 12:34
    Ahir al matí hi vaig pasar pel davant i va ser la idea exacte que em va venir al cap. Una zona verda !!!! Si, si us plau!
  6. Icona del comentari de: Núria Prat a març 07, 2017 | 15:12
    Núria Prat març 07, 2017 | 15:12
    Veig que ho he encertat de ple, oi Isidre? Expliqueu-li això a la gent que ve de Castellar, Sentmenat, Sant Llorenç Savall, i que baixen en cotxe i agafen els catalans per poder anar a Barcelona. No és problema vostre, oi? ni és problema de contaminació, perquè aquesta gent contaminarà molt més donant voltes per trobar on deixar el vehicle. El que voleu és dificultar al màxim l'accès a l'estació de la gent que no és del barri. Voleu un barri privat i que us el fem amb els diners de tots. I comenceu per eliminar l'aparcament, i acabareu per voler carrers peatonals on només puguin circularen vehicle els veïns. I ja tindrem La Moraleja de Sabadell.

Respon a Nuria Prat Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa