Foto portada: El Corte Inglés de Sabadell, aquest dimecres. Autora: L.Manyosa.

El Corte Inglés i el gegant xinès Alibaba s’alien per plantar cara a Amazon

Aliança entre El Corte Inglés i el gegant xinès Alibaba Grup per desenvolupar una col·laboració per aprofitar les fortaleses de les seves empreses. Es tracta d’una aliança per posar en marxa noves oportunitats de negoci. En el rerefons, la batalla del comerç electrònic, amb Amazon com a jugador més destacat. Els enviaments d’Aliexpress es podran recollir als centres d’El Corte Inglés. 

Les dues marques desenvoluparan projectes en comú en distribució, serveis de computació ‘al núvol’, innovació digital i pagaments a través del mòbil. El Corte Inglés podrà vendre els seus productes a través de Tmall i Aliexpress als usuaris d’Alibaba a la Xina i la resta del món. D’aquesta forma la marca espanyola podrà vendre a un major volum de consumidors. Per la seva banda, AliExpress podrà desenvolupar espais físics als centres comercials d’El Corte Inglés per donar a conèixer la seva plataforma i productes llençats a la plataforma xinesa.

 




A la rereguarda de l’operació hi ha plantar cara al gegant americà Amazon. El Corte Inglés ja ha potenciat darrerament els seus enviaments a domicili a través dels ‘enviaments express’. Fa més de mig any la marca espanyola ja va signar un acord amb Alipay, associada a Alibaba, per fer més fàcil i seguires les compres als turismes xinesos que visiten Espanya.

El conseller delegat d’El Corte Inglés, Víctor del Pozo, assegura que amb l’acord “ajuntarà el món físic i online oferint la millor experiència de compra al client”. “La missió d’Alibaba és facilitar els negocis a qualsevol lloc, amb l’objectiu de servir millor els nostres clients a tot el món, avui i en el futur”, ha assegurat Rodrigo Cipriani Foresio, director d’Alibaba Group per a Espanya, Itàlia, Portural i Grècia.

Foto portada: l’hipermercat d’El Corte Inglés a Sabadell. Autor: David B.