Referents de la barberia des de Sabadell

La barberia The Barber’s Factory ha estat reconeguda com una de les set millors barberies d’Espanya. Simultàniament, un dels seus professionals, Pablo Tascón, ha estat batejat com el millor barber de Catalunya. Aquest negoci va néixer al centre de Sabadell, en concret al carrer d’Advocat Cirera, ara fa un any. 

The Barber’s Factory ha recollit dos premis en un mateix cap de setmana: el de Millor Barberia Revelació i el de Millor Barber Revelació. Al mèrit que comporta aquest reconeixement per si mateix, cal sumar-li les adversitats que es van presentar en cada cas: la barberia només té un any de vida i la nit abans de la competició el barber encara no tenia model.

Després d’avaluar integralment el negoci de Pablo Tascón i el seu soci Juan Leo, el jurat de Soy Barbudo ha considerat que aquesta barberia de Sabadell és una de les set millors d’Espanya. El ventall de variables que es van analitzar en una auditoria presencial incloïa des de les condicions higièniques del local fins a la vestimenta dels treballadors i el seu tracte al client. A Catalunya només hi ha una altra barberia amb aquest premi: la Girona Barber Shop.

Els passats 16 i 17 de novembre, Pablo Tascón i la seva mà dreta, Yeray Migoya, van anar fins a Santa María de Guía (Gran Canària) per recollir el premi a la Millor Barberia Revelació de la segona edició de Soy Barbudo. Aprofitant la presència de tots els nominats, el diumenge es va celebrar una batalla de barbers per seleccionar el millor dels millors. El primer lloc se’l va endur un canari; el segon, el sabadellenc.

“Alguns es van poder familiaritzar amb el seu model, estudiar-lo i dissenyar un treball que s’adeqües al seu perfil. En canvi, jo competia diumenge a les 10 del matí i dissabte a la nit encara no tenia model” explica tranquil·lament el barber de Sabadell.

Yeray Migoya agraeix aquest reconeixement però alhora indica que s’ha de seguir millorant. “Ara que hem guanyat, i per partida doble, no ens hem de conformar ni abaixar la guàrdia. L’endemà de rebre el premi, vam obrir la barberia com cada dia”. Els dos barbers coincideixen en definir The Barber’s Factory com un espai on els homes poden trobar el seu moment d’atenció, la qual no només és en l’àmbit estètic. “Veure com un client es pren una cervesa a la barberia mentre m’explica com li ha anat el dia, em fa feliç” se sincera Tascón. “Ens dediquem als nostres clients en tots els aspectes” reconeix.

Una barberia nova però tradicional

The Barber’s Factory es diferencia del caràcter ‘express’ d’algunes barberies i centres de perruqueria unisex. Considera que la rapidesa i practicitat d’aquests centres no dedica prou atenció al client, sobretot als homes. Per això, The Barber’s Factory intenta que els usuaris se sentin còmodes amb el personal i satisfets amb el treball professional. A la pràctica, això es tradueix en la personalització del servei.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

En la mateixa línia, The Barber’s Factory també és una reivindicació d’un centre d’estètica per a l’home. Els dos barbers indiquen que hi ha molts serveis per millorar la imatge de la dona (perruquers, esteticistes, maquilladores), però que l’home només té el barber. Per això, ofereixen un conjunt de tractaments basats en la temperatura, la textura i la relaxació a cada un dels seus clients. “Volem reviure els vells costums de la barberia” sintetitza Tascón.

El primer any de la barberia

The Barber’s Factory destaca per ser un dels pocs negocis que tenen guanys des del primer mes. Pablo Tascón va començar a treballar en una barberia de La Rambla l’any 2016. Ara fa tot just un any, va obrir pel seu compte aquesta barberia al carrer Advocat Cirera i, d’un negoci a l’altre, van arrossegar a molts homes. Això és un dels factors que li va permetre cobrir totes les despeses i obtenir guanys des de primer mes. Aquesta, però, no és la primera estrena de Tascón: el barber ja es va introduir en aquest sector l’any 1995 a Argentina.

Qui és més presumit: els homes o les dones?

Per a Tascón i Migoya no hi ha dubte: els homes. Els dos barbers asseguren que “la barba és una moda que ha vingut per a quedar-se”. Reconeixen que, fa uns anys, aquesta estava associada amb la deixadesa i creava una mala imatge. Actualment, però, la barba és l’espai on l’home es pot recrear.

“No conec a cap home a qui li agradi afaitar-se. La barba és aquella excusa per a no fer-ho i alhora carregar el rostre de personalitat: hi ha a qui li agrada portar una barba hipster, altres amb un estil més office, la clàssica barba gentleman a l’estil britànic, i tantes altres”.

Per contra, Tascón i Migoya també tenen la sensació que les dones cada vegada adopten una imatge més natural.

Foto portada: Pablo Tascón i Yeray Migoya de The Barber’s Factory. Autor: David B.

Comments are closed.