Pla detall d'un telèfon mòbil amb l'aplicació de Quictendr a la pantalla. Imatge del 21 de maig de 2020. (Horitzontal)

El retorn al bar: creen un ‘app’ per veure la carta i pagar sense contacte físic

Tres enginyers vallesans han creat una aplicació que permet consultar la carta de manera digital, fer comandes i pagar als bars i restaurants des de la taula. D’aquesta manera, es minimitza el contacte entre el personal i els clients, i es redueix el risc de propagació de la Covid-19.

L’eina s’anomena Quicktendr i segons els seus impulsors també garanteix una major rotació de les taules. Tot plegat fa possible que amb el mateix personal i menys aforament es pugui servir a més consumidors. Alhora, inclou l’opció de fer comandes a domicili o per recollir al mateix local. Fins ara s’ha instal·lat a sis establiments de Sabadell i Castellar del Vallès, i la previsió és que en les properes setmanes s’implanti en una trentena de negocis més.

El sector de la restauració local començarà dilluns vinent a recuperar la normalitat amb la reobertura de les terrasses al 50 per cent en la fase 1 de la desescalada. Tot i que els propietaris de bars i restaurants afronten la nova situació amb “il·lusió” i “positivisme”, reconeixen que les restriccions i els canvis als quals hauran de fer front els preocupen.

En aquests escenari, tres enginyers vallesans han impulsat una innovadora aplicació anomenada Quicktendr que permet garantir les distàncies de seguretat i reduir el contacte entre els cambrers i els consumidors.

“Està disponible per Android i per IOS. Els clients se l’han de descarregar de forma gratuïta i escanejant un codi QR que hi ha a les taules, poden accedir a la carta del local i fer la seva comanda sense aixecar-se”, comenta Cristian Castillejo, CEO de Quicktendr.

Assegura que aquesta eina pot ajudar molt al sector de la restauració perquè fa possible que els clients estiguin més segurs. “No han de tocar les cartes i no han de pagar en metàl·lic, o sigui que s’estalvien tenir contacte amb bitllets o monedes”, comenta. Així mateix, explica que el sistema fa possible que s’augmenti la rotació de les taules:

“Es redueix en 20 minuts el temps mig d’espera per taula, amb la qual cosa el restaurant podrà tenir més clients encara que disminueixi el seu aforament”, remarca.

El responsable de Quicktendr reconeix que a diferència del que ha succeït a d’altres empreses, per a ells el coronavirus ha estat una oportunitat de negoci. Explica que la idea de posar en marxa aquesta aplicació va sorgir fa 14 anys quan els tres enginyers que formen part de l’start-up encara estudiaven a la universitat. “Fa tres anys vam començar a desenvolupar-la i just abans que sorgís la pandèmia vam instal·lar-la a alguns locals”, indica. L’actual situació els ha dut a incorporar alguns canvis de darrera hora que han tingut molt bona acollida entre els restauradors. “És un sector que està canviant de mentalitat i s’està obrint a les noves tecnologies perquè les veuen necessàries per tirar endavant”, afirma.

Quicktendr ja s’ha implantat a sis bars i restaurants de l’àrea de Sabadell i en les properes setmanes s’instal·larà en una trentena d’establiments més. Durant els tres primers mesos, els negocis que adquireixin l’eina només hauran de pagar un 2 per cent de comissió i després aquest percentatge s’incrementarà fins el 5 per cent. A més, tots els locals que ho vulguin podran disposar de la carta en format digital per dotze euros anuals.

Cambrers més segurs

Xavi Fernández, propietari del bar Macrobocatas Popeye, a l’Eix Macià, és un dels establiments que farà servir Quicktendr a partir de la setmana vinent, explica que l’aplicació els permetrà garantir la distància de seguretat i treballar de forma més àgil. “És una idea molt positiva i que ofereix molts beneficis pels cambrers”, apunta Fernández que explica que no s’hauran d’acostar a les taules per prendre nota.

El restaurador assenyala que des de fa uns dies també han començat a utilitzar l’aplicació per atendre comandes a domicili. Tot i que reconeix que ja havien treballat amb plataformes com Glovo, remarca que Quicktendr els resulta més còmode perquè els permet encarregar-se ells mateixos de fer arribar el menjar als clients. “Ens assegura que els repartidors són membres del nostre personal que van equipats amb els EPIs adequats”, apunta.

Foto portada: un telèfon mòbil amb l’aplicació de Quictendr a la pantalla. Autor: ACN.