Foto portada: alguns dels impulsors de Pura Ceba, fa uns dies. Autor: M.Tornel.

Pura Ceba: una ceba sabadellenquista i comercial

Cinc sabadellencs engeguen una marca identitària de Sabadell per revitalitzar la identitat de la ciutat. Aquest nou projecte no té ni un mes de vida, però tot i això, Pura Ceba ja ha aconseguit recollir 2.140 euros a través d’una campanya de micromecenatge. 

Pura Ceba és una marca “100 per cent sabadellenca” que té la missió de “fer valdre el sabadellenquisme, i explicar la nostra ciutat a través dels seus trets d’identitat més significatius”, segons el responsable del branding, Martí Sáiz.

L’únic membre del grup que no és natiu de Sabadell, però que ja està “totalment adoptat i adaptat”, Pep Mares, afirma que des de fora es veu com “els sabadellencs no exterioritzen l’orgull del ciutat, sinó que pronuncien la capital del Vallès Occidental amb la boca petita”. Mares exposa que Pura Ceba “dona una empenta a l’autoestima de Sabadell i ajuda a fer bandera”.

Un projecte d’arrels fortes

Pura Ceba va fer la presentació del seu projecte el passat 5 de desembre. Pep Marés compartia certa inquietud amb en Roger Serra per llençar una marca “gamberra, vintage, bruta, surrealista, comercial, sorprenent i, sobretot, sabadellenca”. A partir d’aquí van aconseguir sumar tres membres més al grup i, “entre les aptituds d’uns i dels altres” van poder organitzar-se i cobrir els diferents departaments que requereix un projecte d’aquestes característiques.

Mares ha expressat la sorpresa amb què Pura Ceba va assolir el seu primer objectiu, de 500 euros, amb només 11 hores a través d’un Verkami. Com que van veure que funcionava, van doblar l’objectiu inicial, el qual es va aconseguir en menys de 24 hores. El tercer objectiu, també en forma de samarreta, es va assolir amb 48 hores. Ja fa dies que l’indicador de Verkami supera els 2.000 euros.

La campanya de micromecenatge es tancarà el 7 de gener. 18 dies més tard, el 25 de gener, Pura Ceba celebrarà el seu comiat amb “música, festa i un gintònic” per tots els assistents. Sáiz especula amb la presència dels 150 mecenes, però emfatitza que la commemoració estarà oberta a tot el públic.

Els fruits de Pura Ceba

Des de la seva creació fins al moment, Pura Ceba ha dissenyat tres models de samarretes. Les dues primeres dedicades a un públic adult i, la tercera, per a petits. L’il·lustrador Lion Billar, Maite Nicolás i Martí Sáiz són els responsables de “les tres samarretes militants”, respectivament.

Fa uns dies iSabadell va visitar la nau on treballa Pura Ceba i no només ha pogut entrevistar tres dels cinc membres de Pura Ceba, sinó que també ha presenciat l’arribada del nou fruit de l’entitat: carbó de Terrassa. Amb això, el grup vol parodiar “la mala imatge de Terrassa” amb les “connotacions negatives” que se li atribueixen al carbó, desvela Sáiz.

Marés destapa també que Pura Ceba té entre mans un homenatge a l’Artèxtil i a les mongetes del ganxet, les quals només es produeixen al Vallès Occidental. De cara a l’any que ve, la marca sabadellenca no descarta donar-li la volta als seus productes i fer-ne d’immaterials. Mares clarifica que amb això es refereixen a accions. “Qui ens diu que no podríem fer una cançó Pura Ceba? O un producte gastronòmic?” llença a l’aire un dels membres, Jordi Llunell.

Un futur imprevisible

Actualment, Pura Ceba només pot avançar que el 25 de gener posaran pause a aquest projecte per iniciar un període de reflexió sobre el futur del grup. “No sabem cap a on ens durà tot això, no tenim un objectiu definit” exposa Marés. “Anem fent sobre la marxa” sintetitza.

Foto portada: alguns dels impulsors de Pura Ceba, fa uns dies. Autor: M.Tornel.

Comments are closed.