Les entrevistes ràpides a la fira d'ocupació. Autor: cedida

Èxit rotund en la primera fira d’ocupació de la Cambra de Comerç

PUBLICITAT

PUBLICITAT

La Cambra de Comerç de Sabadell ha acollit la primera fira d’ocupació per a majors de 45 anys. A l’acte hi ha hagut presents 20 entitats que busquen personal i han ofert diverses entrevistes ràpides a les persones interessades. Per altra banda, s’han fet diferents ponències i tallers d’experts per arrodonir la jornada.

L’auditori de la primera planta de la Cambra de Comerç ha obert l’acte amb el discurs del seu president, Ramon Alberich. Tot seguit, s’ha viscut una taula rodona de la mà de Marion Suffert, experta en gestió de carrera de professionals, que té més de 20 anys d’experiència en consultories de Recursos Humans (RR.HH). La ponent ha volgut incidir en la necessitat de “mantenir els filtres” tant per part de les empreses com de les persones en atur. També ha aclarit que cal “partir de la nostra realitat” i creu que escenaris com els de la jornada d’avui “són molt més profitosos” que no enviar currículums o anar a entrevistes d’empreses de preselecció.

La Taula Rodona a la Cambra de Comerç. Autor: cedida
La Taula Rodona a la Cambra de Comerç. Autor: cedida

Seguidament, s’ha passat el torn a l’Anna, que treballa en una consultoria de RR.HH, i ha volgut posar el focus a la persona perquè les empreses “ja estan fent aquest esforç de buscar persones majors de 45 anys”. Ha ressaltat les grans característiques que poden aportar aquesta tipologia de treballador, com ara l’experiència, la xarxa de contactes o els coneixements. No obstant això, ha volgut fer un crida a les empreses, ja que “cal gestionar la diversitat generacional”. Al seu costat, hi havia la CEO de Carinsa, Vanesa Martínez, que és responsable de l’empresa catalana de fragàncies. Ha comentat que, entre altres coses, valora l’actitud de les persones perquè a la seva empresa són “una gran família”.

Una de les empreses participants, Grup SA i el seu responsable, Pere Belmonte, ha valorat la seva primera experiència a la fira.

“Avui som tots novells. Nosaltres som una empresa tèxtil molt específica i estem buscant la part més especialitzada i també la més difícil de trobar. El gruix de la nostra empresa és l’àrea de producció, aproximadament un 60 per cent, i aquesta part l’anem cobrint de manera més senzilla, però aquest perfil més tècnic és el que estem intentant trobar avui. De moment portem entre 8 i 10 persones i no hem trobat el perfil adequat”, ha afirmat.

La diversitat d’empreses a la fira oferia possibilitats de totes les talles. Multinacionals com El Corte Inglés o locals. Aquest és el cas d’en David, propietari del Forn de Barberà, que ha valorat molt positivament l’acció de la Cambra, ja que “el que faríem amb tres dies ho estem fent amb un matí”. Per altra banda, ha valorat les entrevistes que havia fet fins al moment.

“Ho trobo molt interessant. Som una empresa petita i sempre busques gent que pugui complir-te. En el nostre cas estem buscant un perfil de dependent i un forner. Hi ha gent amb molta formació, però de moment tot el que ha vingut és pel primer perfil. De forners n’hi ha pocs i els que hi ha ja estan treballant”, ha comentat el responsable del Forn de Barberà.

Pel que fa a les persones assistents a l’acte, hi ha hagut tota mena de treballadors. Des d’aquelles que havien acabat contracte amb l’anterior empresa, fins a les que buscaven un canvi de sector.

Les entrevistes ràpides a la fira d’ocupació. Autor: cedida.

Un dels casos més clars és el de la Rosa Maria, qui havia acabat un contracte de substitució de l’estiu i ara busca un canvi d’aires.


“Jo sempre he treballat al sector del màrqueting, però ara busco altres coses. Durant tot aquest temps en atur, he estat formant-me. És el més important. Cal primer cuidar-se a un mateix perquè no és fàcil estar en la situació que estem i, evidentment no em quedaré asseguda al sofà. Cal aprendre idiomes, fer cursos, tot el que es pugui perquè ens contractin”, ha comentat.

Finalment, la cambra també ha organitzat un taller de l’empresa LinkedIn, on Pedro Rojas ha explicat com utilitzar la plataforma per trobar feina, ja que “la majoria de gent que diu que LinkedIn no funciona és perquè no el sap utilitzar.” Mitjançant casos reals dels assitents, ha pogut guiar i transformar els perfils per a un millor posicionament de recerca de les empreses. El més important, segons Rojas, és “fer match amb la comunicació”.

Foto de portada: un moment de les entrevistes ràpides a la fira d’ocupació. Autor: cedida

Els comentaris estan tancats