-
Promoció pel Transport Públic va presentar l’any passat una proposta per doblar els viatgers l’any 2020.
-
Assenyalen aspectes positius i diverses deficiències en la proposta actual.
L’entitat Promoció del Transport Públic, que forma part de la Taula de Mobilitat de Sabadell i està acreditada com un important agent social pel que fa a la mobilitat, considera que els canvis en la línia de busos de Sabadell són un “pas endavant”. Tot i així, creuen que no és la solució definitiva que necessita la ciutat.
La PTP considera el canvi en les línies un primer pas en la bona direcció i creuen que s’avança en la concentració de corredors o eixos de circulació a la ciutat. Un fet que pot facilitar una millor freqüència de pas del bus i incrementar l’atractiu de moure’s en bus per la ciutat.
De fet, el consistori i la TUS han presentat amb aquest objectiu la nova xarxa, reconeixent fins i tot el president de la TUS, Francisco López, que l’objectiu principal és millorar la freqüència de pas sota el risc de cobrir pitjor algunes zones perifèriques de la ciutat (més informació: ‘Canvis en les línies de bus de Sabadell‘)
6 aspectes positius per a la PTP
1. La PTP valora la voluntat d’implantar tres eixos de mobilitat a l’actual i consolidat Eix Nord-Sud. Creuen que hi haurà tres corredors, amb freqüències de pas de 5 minuts (nord-sud), 10 minuts (eix diagonal) i 15 minuts (eix est-oest).
2. Creuen que els canvis en les línies 10 i 80 les farà guanyar velocitat, ja que seran línies més rectes, especialment al Centre, on no faran tantes voltes.
3. La PTP destaca en positiu la línia 11, que travessarà bona part de la Gran Via i el Centre, comunicant diverses estacions de tren, tant de Renfe i dels Catalans, amb l’Hospital Taulí o importants zones comercials i equipaments de la ciutat.
4. Valoren en positiu el fet que el carrer d’Alfons XIII sigui de doble sentit per a autobusos. No obstant, ja avisen que la Policia Municipal tindrà feina a la zona per controlar la indisciplina viària.
5. Consideren positiu l’increment de freqüències de pas els dissabtes. Destaquen sobretot les línies 5, 7 i 11.
6. Finalment, veuen amb bons ulls que la cooperativa Transports Urbans de Sabadell faci una nova pàgina web i elabori aplicacios per a mòbils Android i iOs (Apple).
Aspectes a millorar
1. La PTP considera negatiu que no es protegeixi l’autobús amb carrils reservats o prioritat als semàfors. Un fet que garantiria la freqüència de pas, fent més atractiva la mobilitat en autobús per la ciutat.
2. Creuen que fora dels tres eixos de mobilitat esmentats, les freqüències queden lluny de les aconsellables.
3. Caldria abordar la millorar de l’intercanviador de la plaça Antoni Llonch, l’espai on coincideixen bona part de les línies de bus, l’estació Sabadell Centre de Renfe i l’estació d’autobusos interurbans. Caldria canviar les estacions de bus de lloc i indicar millor les connexions.
4. També creuen que es perd una oportunitat de coordinar-se més amb la xarxa de busos interurbans per treure més rendiment als recursos. Cal arribar a acords per coordinar les línies urbanes amb les interurbanes.
5. Critiquen que el barri de Gràcia perd un enllaç amb l’estació d’autobusos i amb l’estació Sabadell Centre, tot i que manté l’enllaç amb Sabadell Sud.
6. Creuen que Can Roqueta perd cobertura d’autobús amb la línia 6, amb una distància de 600 metres respecte la ubicació actual.
7. Caldria instal·lar parades dobles a la plaça del Doctor Robert per evitar que diversos autobusos facin cua per carrergar o descarregar vianants.
8. En diumenges i festius caldria assenyalar l’hora de passada per la parada central en festius, la de la Ronda Zamenhof.
9. Finalment consideren que cal millorar la informació per exemple indicant la freqüència de pas per eix i no només per línia.
En qualsevol cas, la PTP ofereix el seu suport a l’Ajuntament i la TUS per aplicar noves millores, esperant que els canvis ja fets públics serveixin per incrementar l’ús del transport públic a Sabadell.
La línea 80 ganará velocidad? Si ahora pasará de tener una frecuencia de 20 minutos a 25.